اقامتگاه بوم گردی دستکند میمند

استان کرمان، شهر بابک، روستای میمند، انتهای روستا، سمت راست
امکانات و ویژگی ها
حمام عمومی
راهنمای تور
سرویس بهداشتی فرنگی عمومی
سرویس بهداشتی ایرانی عمومی
روم سرویس
تهویه مطبوع
انبارنگهداری چمدان
تاکسی سرویس
image/svg+xml رستوران
امکانات اتاق
هیتر برقی
سیستم گرمایش و سرمایش
مشاهده بیشتر
درباره

درباره اقامتگاه

اقامتگاه بوم‌گردی دستکند میمند در شهر بابک با قدمتی بیش از ۱۳۰۰۰ سال قرار دارد. این اقامتگاه بوم‌گردی به صورت چندین خانه دستکند در دل کوه ساخته شده است و دارای ساختاری منحصر به فرد و متفاوت است. اتاق‌های مهمانسرای سنتی میمند به طور کامل تجهیز شده‌اند تا امکانات اساسی اقامت را فراهم کنند، در عین حال سعی شده است تا ساختار سنتی و قدیمی آن‌ها حفظ شود. اقامتگاه بوم‌گردی میمند دارای اتاق‌هایی با سرویس خواب به صورت تخت و برخی دیگر به صورت تشک، ملحفه و پتو است. به منظور حفظ ساختار تاریخی این اقامتگاه بوم‌گردی، اتاق‌ها فاقد سرویس بهداشتی و حمام هستند. برای راحتی بیشتر گردشگران، حمام و سرویس بهداشتی به صورت عمومی در فاصله حدود ۵۰ متری از اتاق‌ها قرار داده شده است. لازم به ذکر است که اتاق‌ها در دل کوه و به صورت پلکانی از پای کوه تا سه طبقه بالاتر ساخته شده‌اند، بنابراین افراد سالمند و خانواده‌هایی که کودک خردسال به همراه دارند باید به این نکته توجه کنند.

امکانات و خدمات اقامتگاه

اقامتگاه بوم گردی دستکند برای راحتی و رفاه مسافران گرامی امکانات و خدمات متنوعی را فراهم کرده است. با داشتن پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، مهمانان غیر ایرانی را در راهنمایی‌های گردشگری یاری می‌دهند. همچنین، اجاق هیزمی در داخل محوطه اقامتگاه برای گرم کردن و آماده کردن غذاها قرار دارد. پارکینگ غیرمسقف در خارج از محوطه اقامتگاه برای پارک کردن خودروها در دسترس مهمانان قرار دارد. اقامتگاه بوم گردی دستکند همچنین با سیستم گرمایشی بخاری برقی مجهز است. در فصل تابستان و به دلیل آب و هوای خنک و مطبوع منطقه و بافت صخره‌ای اقامتگاه، نیازی به سیستم سرمایشی ندارید. در صورت تمایل، می‌توانید از غذاهای محلی و لذیذی مانند کله جوش، اشکنه، آبگوشت و بزقورمه سفارش داده و لذت ببرید.

جاذبه‌های گردشگری

منطقه بابک با جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی فراوانی مورد توجه قرار می‌گیرد. جاذبه‌های طبیعی شامل روستای مسینان با طبیعت بکر و زیبا، برکه گود غلامعلی با مناظر دیدنی و آبی آرام، آتشکده آذربغ با رمز و رازهای خود، کویر نمک استبرق با منظره‌ای بی‌نظیر و خاص، منطقه جوزم با طبیعت سرسبز و دلنشین و روستای ریسه و پاقلعه با مناظر استثنایی می‌باشند. همچنین، جاذبه‌های تاریخی و مذهبی از جمله مسجد و حسینیه شهر کهنه، حمام حاجی آخوند، غار ایوب و عمارت موسی خانی با تاریخ و فرهنگ خاص خود، در دسترس مسافران قرار دارند. همه این جاذبه‌ها زیبایی‌ها و تاریخچه منحصر به فردی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورند.

مشاهده بیشتر
فروشندگان ۵
سایت پلیکان هیچگونه مسئولیتی در قبال رزرو و فرآیند پرداخت ندارد و صرفا معرف است.
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 2 روزه به کرمان
برنامه سفر 3 روزه به کرمان
هتل های مرتبط
اقامتگاه بوم گردی نخل و نارنج بم کرمان بم از ۱,۱۱۲,۰۰۰ تومان
اقامتگاه بوم گردی کاشکیلو شهداد کرمان شهداد از ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان
اقامتگاه بوم گردی ضیا کرمان کرمان کرمان از ۷۷۸,۰۰۰ تومان
اقامتگاه سنتی شهباز کرمان کرمان کرمان از ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان
اقامتگاه بوم گردی بابا عطا شهداد کرمان شهداد از ۹۳۰,۰۰۰ تومان
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}