اقامتگاه بوم گردی شاریسه مینودشت

استان گلستان، شهر مینودشت، کیلومتر ۲ جاده مینودشت به گرگان، روستای کلوکند، ورودی دوم، پلاک ۱۰۲
امکانات و ویژگی ها
حمام عمومی
راهنمای تور
سرویس بهداشتی ایرانی عمومی
آلاچیق
تهویه مطبوع
پارکینگ
تاکسی سرویس
امکانات اتاق
بخاری گازی
رخت آویز
کولر گازی
سیستم تهویه هوا
سرویس بهداشتی فرنگی
حمام
مشاهده بیشتر
درباره

درباره اقامتگاه

اقامتگاه بوم‌گردی شاریسه، یکی از جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد می باشد که در روستای کلوکند مینودشت در استان گلستان قرار گرفته است. این اقامتگاه قدمتی ۷۰ ساله دارد و ساختمان اصلی آن در سال ۱۳۲۷ بنا شده است. در سال ۱۳۹۵ با استفاده از مصالح بومی مانند سنگ، چوب، خاک و کاه برای پذیرایی از گردشگران و طبیعت‌گردان به همان سبک خانه‌های قدیمی و روستایی بازسازی و مرمت شده است.

از واژه‌ی شاریسه که از روسری‌های دخترانه محلی برگرفته شده، برای نامگذاری این اقامتگاه استفاده شده است. حیاط این اقامتگاه با یک حوض آبی رنگ آراسته شده و دارای گلدان‌های زیبا، درختان نارنگی و پرتقال، باغچه‌ی کوچک، تنور سنتی و آلاچیق‌های چوبی است که فضایی زیبا و آرام بخشی را برای گردشگران و مهمانان این اقامتگاه فراهم آورده است.

در باغچه سر سبز این اقامتگاه انواع سبزی ها، خیار و گوجه محلی به شیوه سنتی کشت می شود و از آن ها جهت تهیه و طبخ خوراکی ها و وعده‌های غذایی برای گردشگران عزیز استفاده می گردد.

امکانات و خدمات اقامتگاه

اقامتگاه بوم‌گردی شاریسه دارای ۵ اتاق با مساحت‌های مختلف می‌باشد که در مجموع ظرفیت اسکان و پذیرایی از ۳۵ گردشگر را دارد. این اتاق‌ها با مساحت های مختلفی طراحی شده‌اند. اتاق‌های ۱۲ و ۱۸ متری دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی هستند، در حالی که سه اتاق دیگر از یک سرویس بهداشتی و حمام مشترک استفاده می‌کنند. اسپیلت و بخاری نیز برای سرمایش و گرمایش اتاق‌ها تعبیه شده است. اتاق‌های این اقامتگاه بوم گردی فاقد تخت، یخچال و تلویزیون هستند. در صورت هماهنگی قبلی با پرسنل اقامتگاه، امکان استفاده از یخچال عمومی در محوطه فراهم شده است.

ضمناً لازم به ذکر است که ورودی اقامتگاه بوم گردی شاریسه مینودشت، دارای پله می‌باشد. بنابراین، افراد سالمند و خانواده‌هایی که کودکان خردسال دارند باید این موضوع را در نظر بگیرند. اقامتگاه بوم گردی شاریسه مینودشت، با ارائه فضایی سنتی و طعم زندگی به سبک سنتی، به مهمانان عزیز فرصتی برای فرار از زندگی روزمره و تجربه لحظاتی آرام و نوستالژیک را می‌دهد

جاذبه های گردشگری

گردشگران و طبیعت‌گردانان می‌توانند از جاذبه‌های طبیعت‌گردی اطراف این روستا لذت ببرند. مسجد خالد نبی، شهر سوخته و برج گنبد قابوس (که بزرگترین برج آجری جهان است) از جمله مکان‌هایی هستند که در نزدیکی این روستا قرار دارند و قابلیت بازدید را دارند. این جاذبه‌ها از لحاظ تاریخی، فرهنگی و معماری بسیار جذاب هستند و بازدید از آن‌ها می‌تواند تجربه‌ی خوبی برای گردشگران فراهم کند.

مشاهده بیشتر
فروشندگان ۴
سایت پلیکان هیچگونه مسئولیتی در قبال رزرو و فرآیند پرداخت ندارد و صرفا معرف است.
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر ۲ روزه گرگان
هتل های مرتبط
اقامتگاه بوم گردی عمارت شبهای جعفرآباد گلستان گرگان
اقامتگاه بوم گردی مزرعه آفتابگردان گرگان گلستان گرگان
اقامتگاه بوم گردی عمارت توسکا گرگان گلستان گرگان
اقامتگاه بومخانه ددنگه گرگان گلستان گرگان
اقامتگاه بوم گردی میرزا عابدین گرگان گلستان گرگان
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}