اقامتگاه بوم گردی کنگ کهن طرقبه

استان خراسان رضوی، انتهای جاده طرقبه، ۲۹ کیلومتری مشهد، روستای کنگ
شروع قیمت از
۶۴۰,۰۰۰ تومان
امکانات و ویژگی ها
جاروبرقی
یخچال مشترک
چایخانه سنتی
تهویه مطبوع
پارکینگ
کافی شاپ
image/svg+xml رستوران
امکانات اتاق
بالکن (تراس)
صبحانه
بخاری هیزمی
کرسی
اتو
پنکه
سرویس بهداشتی ایرانی
سیستم تهویه هوا
سرویس بهداشتی فرنگی
حمام
مشاهده بیشتر
درباره

 درباره اقامتگاه

اقامتگاه بوم‌گردی کنگ کهن در روستای پلکانی کنگ واقع شده است و با قدمتی 300 ساله به عنوان یک خانه سنتی معرفی می‌شود. این مجموعه دارای دو طبقه است، طبقه پایین برای رستوران و طبقه بالا شامل 4 واحد اقامتی است. در اتاق‌های اقامتگاه بوم‌گردی کنگ کهن به دلیل حفظ معماری سنتی، تخت، تلویزیون و یخچال وجود ندارد. اما در صورت لزوم، مهمانان می‌توانند نیاز خود را برای یخچال به پرسنل اقامتگاه اعلام کنند. لازم به ذکر است که برای دسترسی به اقامتگاه کنگ کهن، از ابتدای روستای کنگ تا درب ورودی اقامتگاه، باید حدود 15 دقیقه پیاده‌روی در مسیر پلکانی طی شود. همچنین، مهمانان باید توجه داشته باشند که پذیرش مهمانان تا ساعت 22 انجام می‌شود و پس از آن به دلیل تاریکی هوا و وجود پله‌ها در ورودی اقامتگاه، حضور در اقامتگاه توصیه می‌شود.

امکانات و خدمات اقامتگاه

اقامتگاه بوم‌گردی کنگ کهن در طبقه دوم خود دارای 4 واحد اقامتی است و در کل می‌تواند 40 گردشگر را پذیرایی کند. طبقه پایین اقامتگاه نیز به عنوان چایخانه برای صرف چای بهره‌برداری می‌شود. واحدهای اقامتی شامل 2 واحد با 2 خوابه (با ظرفیت 15 نفر) و 2 واحد با 1 خوابه (با ظرفیت 6 نفر) هستند و همگی دارای سرویس بهداشتی، حمام اختصاصی و سیستم سرمایشی و گرمایشی (بخاری هیزمی، کرسی و پنکه سقفی) می‌باشند.

با توجه به اینکه اقامتگاه بوم‌گردی کنگ کهن دارای چایخانه و امکان سفارش غذاهای سنتی است، مسافران قادر به پخت و پز نیستند و برای سفارش غذا باید قبلی آن را تعیین کنند. هزینه اقامت در این اقامتگاه همراه با وعده صبحانه رایگان است که از مواد ارگانیک و محلی تهیه می‌شود.

خانه‌های بومی در روستای کنگ به صورت پلکانی و بر روی کوهپایه با استفاده از سنگ، چوب و کاهگل ساخته شده‌اند. به دلیل بافت پلکانی روستا، وسایل نقلیه در این منطقه قابل استفاده نیستند و مسافران باید به مدت 6 دقیقه پیاده‌روی کنند تا به اقامتگاه برسند. اما نگرانی درباره افراد سالمند و کودکان نیست زیرا وسایل نقلیه برای حمل این افراد به اقامتگاه در دسترس است. بودن در کوهپایه در این منطقه باعث می‌شود آب و هوای خنک و مطبوعی داشته باشد.

جاذبه های گردشگری

منطقه کنگ دارای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیاری است که باعث رشد صنعت اکوتوریسم در این منطقه شده است. گورستان قدیمی، مسجد، تکیه و رباط شاه عباسی از جمله جاذبه‌های تاریخی مهم هستند که تاریخ و فرهنگ منطقه را نشان می‌دهند. در این منطقه، دره‌های سبز و زیبا مانند دره مایان، بند گلستان و غار زری نیز وجود دارد که جاذبه‌های طبیعت گردی محسوب می‌شوند. با سفر به روستای دیدنی کنگ و اقامت در اقامتگاه بوم‌گردی، گردشگران می‌توانند از تفریحاتی مانند سافاری، پیاده‌روی، کوهپیمایی، گشت عشایر و گشت محلی با هزینه اضافه لذت ببرند و به زیبایی‌های طبیعت و فرهنگ محلی نزدیک‌تر شوند.

مشاهده بیشتر
فروشندگان ۴
سایت پلیکان هیچگونه مسئولیتی در قبال رزرو و فرآیند پرداخت ندارد و صرفا معرف است.
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 1 روزه به خواف
برنامه سفر 3 روزه به سبزوار و نیشابور
برنامه سفر 2 روزه به نیشابور
برنامه سفر ۲ روزه به مشهد
برنامه سفر ۳ روزه به مشهد
هتل های مرتبط
هتل آریو مشهد خراسان رضوی مشهد
هتل الماس2 مشهد خراسان رضوی مشهد
هتل اطلس مشهد خراسان رضوی مشهد
هتل هلیا مشهد خراسان رضوی مشهد
هتل شاکر مشهد خراسان رضوی مشهد
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}