آبشار آب سفید

استان لرستان، ۵۰ کیلومتری شهر الیگودرز، منطقه پيشكوه ذلقی
معرفی

آبشار آب سفید معروف به عروس زیبای آبشارهای ایران در جنوب شرقی لرستان و در جنوب غربی شهر الیگودرز در دامنه کوه‌های زاگرس واقع شده است. ارتفاع آبشار ۷۰ متر و عرض تاج آن در فصل پر آبی حدود ۸ متر است، و از تونلی در قالی کوه بیرون می‌آید؛ این تونل به‌خاطر فرسایش در طول زمان به وجود آمده است. آب آبشار به صورت مخلوط با هوا بر اثر برخورد با سنگ‌ها به شکل حباب سفید در می‌آید؛ همین حباب‌های آب این آبشار را خاص کرده و دلیل نام‌گذاری این آبشار به این نام نیز همین است؛ در گویش محلی لرستان، این آبشار را  با نام «او اسپید» می خوانند.



آبشار آب سفید که در منطقه قالی کوه قرار گرفته است؛ به دلیل پوشش گیاهی و جانوری خاص به عنوان منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع محسوب شده است. از درختان منحصر به فرد این منطقه سرو کوهی است که داخل سنگ و صخره ریشه کرده و رشد می کند. سایر گونه های گیاهی این منطقه عبارتند از: بلوط ایرانی، ارس، زالزالک، انجیر وحشی، نسترن وحشی، تمشک و لاله های واژگون. جانوران این منطقه پلنگ، خرس قهوه ای، گرگ، شاهین، سهره، شاه بوف، چکاوک، قمری و بسیاری گونه های دیگر می باشند. این آبشار در منطقه‌ی پیشکوه ذلقی در محدوده‌ی ۵۰ کیلومتری شهر الیگودرز واقع شده است که دسترسی به آن از طریق جاده‌ای از شهر الیگودرز امکان ‌پذیر می باشد.



آب و هوای منطقه بسیار خنک و در فصل بهار و تابستان دلپذیر است؛ اما در فصل بهار می توان بهترین جلوه آبشار را تماشا کرد. پیاده‌روی در جنگلی سرسبز، تماشای دره تاریک در اطراف آبشار و کوه‌های زیبای حوالی آن که فضاهایی مناسب برای کوه‌نوردی و دره‌نوردی هستند؛ تجربه سفر به این آبشار را دوچندان می کنند. علاوه بر همه اینها می توانید از زيارتگاه "مومد حسن" و سد خان آباد نیز دیدن کنید.


مشاهده بیشتر
مشخصات
نوع جاده آسفالت
نوع منطقه کوهستانی
استان لرستان
شهر الیگودرز
آدرس استان لرستان، 50 کیلومتری شهر الیگودرز، منطقه پيشكوه ذلقی
دسته‌بندی طبیعی
ارتفاع 70 متر
ورودی (بلیط) رایگان
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
پوشش اینترنت 4G
بوفه
آلاچیق
غرفه صنایع دستی
سرویس بهداشتی
پارکینگ
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 4 روزه به لرستان
برنامه سفر 2 روزه به لرستان
جاذبه های مرتبط
موزه فلک الافلاک لرستان خرم آباد
آبشار گریت لرستان خرم آباد
مسجد جامع بروجرد لرستان بروجرد
پل قلعه حاتم لرستان بروجرد
امامزاده جعفر لرستان بروجرد
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}