آبشار آب پری

استان مازندران، ۵ کیلومتری شهر نور، نزدیک رویان
معرفی

طبیعت خیره کننده و سرسبز استان مازندران همه ساله موجب جذب گردشگران زیادی می شود، در این میان آبشار آب پری زیبا که از یک چشمه در کوه های مازندران سرچشمه می گیرد، یکی از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد محسوب می شود. در آب پری سنگ‌ هایی پوشیده از خزه می‌ بینید ،به دلیل اینکه قسمتی از سنگ‌ های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شده‌ اند، بین‌ شان آب اندکی جریان دارد. در واقع آب پری  یک آبشار بسیار متفاوت است که مشابه آن کم پیدا می شود. آبی که از چشمه‌ های مازندران به اینجا می‌ رسد، در یک شیب سنگی 60 درجه‌ ای سرازیر می‌ شود و چشم اندازی دیدنی به وجود می‌ آورد.



آبشار آب پری در کناره جاده قرار گرفته است و برای رسیدن به آن باید از رویان به سمت بلده حرکت کنید. این ناحیه همسایه کجور و یوش می‌ باشد. جاده رویان-بلده، مسیری پیچ در پیچ و شبیه به جاده چالوس بوده و بسیار بی نظیر است و هنگامی که وارد مسیر می شوید، درختانی سر به فلک کشیده در دو سوی مسیر قابل تماشا می باشد، به طوری که در نواحی کم ارتفاع درختان جنگلی فراوان وجود دارد و هر چه قدر به سمت ارتفاعات جلو می روید، درختان کاج جایگزین آن ها می شوند. 



در مقابل آبشار چند دکه فروش مواد غذایی که انواع خوراکی‌ ها از جمله آش، نان محلی و چای عرضه می کنند را می توانید، پیدا کنید. به عنوان بهترین زمان سفر به آب پری می توان فصول بهار و تابستان را معرفی کرد؛ زیرا این منطقه هوایی نسبتا خنک‌ دارد. از جمله جاذبه های اطراف آبشار عبارتند از جنگل کشپل، دریاچه الیمالات، کاخ تمشیان، آبشار ونوش، یوش و سواحل دریای خزر که می توانید بازدید از آنها را نیز در برنامه سفر خود قرار دهید.  


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان مازندران
شهر نور
آدرس استان مازندران، ۵ کیلومتری شهر نور، نزدیک رویان
دسته‌بندی طبیعی
ورودی (بلیط) رایگان
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
آب
بوفه
سرویس بهداشتی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به رامسر
جاذبه های مرتبط
بلوار معلم رامسر مازندران رامسر
پل محمد حسن خان مازندران بابل
موزه ننه مکرمه مازندران بابل
آبشار گزو مازندران شیرگاه
سایت موزه گوهرتپه مازندران بهشهر
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}