آبشار آتشگاه

استان چهار محال و بختیاری، ۴۰ کیلومتری شهر لردگان
معرفی

آبشار آتشگاه که به عنوان طولانی‌ترین آبشار ایران شناخته می‌شود، در فاصله‌ی 190 کیلومتری از شهرکرد و 40 کیلومتری از شهر لردگان واقع شده و در دره‌ای خیره‌کننده به طول دو کیلومتر جریان دارد. این آبشار از ارتفاعات کوه دنا در زاگرس مرکزی و بین استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد سرچشمه گرفته و با تشکیل رود خرسان شروع به جریان می‌کند. آبشار آتشگاه پس از عبور از موانع طبیعی متعدد و ایجاد چندین آبشار کوچکتر در مسیر خود، در نهایت به سد کارون 3 می‌ریزد. تعداد دقیق آبشارهای کوچکتر در این مسیر بسته به فصل و حجم آب متفاوت است، با این وجود برخی تعداد آن‌ها را 7 و برخی دیگر 10 می‌دانند.



آبشار آتشگاه لردگان با مناظر زیبا و فضای سبز و آرام، مکانی استثنایی برای پیک‌نیک و لحظات خوش در کنار طبیعت. این مکان نه تنها به شما فرصت آب‌بازی در کنار آبشار و رودخانه را می‌دهد، بلکه امکاناتی نظیر جاده‌های آسفالته، استراحت‌گاه، آلاچیق و سرویس‌های بهداشتی نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. برای اقامت، می‌توانید از اقامتگاه‌های محلی، خانه‌های محلی یا حتی هتل‌های شهرهای نزدیک استفاده کنید. اگر علاقه به کمپینگ در میان طبیعت دارید، همچنین می‌توانید این تجربه را داشته باشید، اما باید نکات ایمنی را رعایت کرده و آماده باشید تا خاطراتی بی‌نظیر از این سفر با خود ببرید.



در بهار، شرایط آب و هوایی روستا و آبشار دلپذیر و فوق‌العاده است، که فرصت خوبی برای بازدید از این منطقه می‌باشد. تابستان‌ها روستا گرم می‌شود، اما آبشار به دلیل موقعیت خاص خود، هوای خنک و دلچسبی دارد که می‌تواند راحتی را به بازدیدکنندگان ارائه دهد. در پاییز، هوا هنوز کمی گرم است، اما نسبت به تابستان خنک‌تر می‌شود. زمستان‌ها هوا معتدل و خنک است و بندرت نیاز به لباس‌های گرم خواهید داشت. این شرایط آب و هوایی متنوع، امکان بازدید از این منطقه را در تمام فصول سال فراهم می‌کند.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان چهارمحال بختیاری
شهر لردگان
آدرس استان چهار محال و بختیاری، ۴۰ کیلومتری شهر لردگان
دسته‌بندی طبیعی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به چهار محال و بختیاری
جاذبه های مرتبط
روستای سر آقا سید چهارمحال بختیاری اردل
تالاب گندمان چهارمحال بختیاری بروجن
دشت لاله های واژگون کوهرنگ چهارمحال بختیاری چلگرد
تالاب چغاخور چهارمحال بختیاری بروجن
چشمه برم چهارمحال بختیاری لردگان
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}