آبشار باران کوه

استان گلستان، شهر گرگان، روستای شصت کلا
معرفی

ریزش قطرات آب از روی صخره های پوشیده از خزه را در آبشار باران کوه می‌توانید مشاهده کنید. این آبشار در ۱۸ کیلومتری جنوب‌ غربی گرگان، در مسیر رودخانه شصت کلا و پارک جنگلی باران کوه یعنی در دل جنگل قرار دارد و برای رسیدن به آن نیاز به ۲ تا ۳ ساعت پیاده روی دارید. به خاطر نداشتن دسترسی آسان، این مکان بکر و دست نخورده باقی مانده و وجود چشمه های فراوان و وسعت دشت موجب جذابیت چندین برابر آن شده است.



در باران کوه، غارهای کوچک، باریک، دراز و متعدد وجود دارند و آبي زلال و حتی قابل شرب از آنها جاری می شود، منشا تامین آب این آبشار نیز همین غارها هستند. آبشار باران کوه را چگل آتشان نیز می نامند، زیرا غروب هنگام، جوشش ابرها و رنگ زیبای خورشید در این لحظات به مانند آتشی در این نقطه دیده می شود. پوشش گیاهی این جاذبه عبارتند از گیاهان دارویی جنگلی، گونه گیاهی زرد رنگ فیل گوش که به گوش فیل شباهت دارند.



در باران کوه می توان تنه های درختی را دید که قطرش به یک متر می رسد و گونه های درختی که توسط تار عنکبوت احاطه شده اند همچنین صخره‌ های سبز در این منطقه شبیه چترهای زيبایی از یک طرف به کوه چسبیده و از سوی دیگر آویزان شده اند و منظره ای تماشایی ایجاد کرده اند. توصیه می‌شود در صورت قصد سفر به باران کوه حتما از فرد راهنما و راه بلد کمک بگیرید و وسایل مورد نیاز کوهنوردی را نیز همراه خود داشته باشید.  



زمستان ها آب جاری از باران کوه یخ بسته و به شکل قندیل در آمده و همگان را مجذوب خود می کند. از جمله آبشارهای معروف دیگری که در استان گلستان قرار دارند می توان آبشارهای شیرآباد، لوه، کبودوال، گلستان، باران کوه و زیارت را نام برد که در جای جای این خطه سرسبز جاری هستند و می توانید از آنها نیز بازدید کنید.


مشاهده بیشتر
مشخصات
نوع جاده خاکی
نوع منطقه جنگلی
استان گلستان
شهر گرگان
آدرس استان گلستان، شهر گرگان، روستای شصت کلا
دسته‌بندی طبیعی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر ۲ روزه گرگان
جاذبه های مرتبط
جنگل قرن آباد گلستان گرگان
دشت شقایق گلستان گالیکش
دریاچه مصنوعی گنبد کاووس گلستان گنبدکاووس
آبشار دو آب گلستان کردکوی
آبشار زیارت گلستان گرگان
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}