آبشار حمید بجنورد

استان خراسان شمالی، ۷ کیلومتری شرق شهر بجنورد، نزدیکی روستای حمید
معرفی

آبشار حمید در نزدیکی بجنورد واقع شده و با ارتفاع ۲۵ متر، یکی از دیدنی‌های این منطقه است. آب آن از چشمه‌های روستای آبچور سرچشمه می‌گیرد و در طی مسیری کوهستانی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای به نمایش می‌گذارد. این آبشار در انتهای یک دره صخره‌ای قرار دارد و سقوط آب از بلندای سنگ‌های ۲۵ متری، صدایی آرام‌بخش به گوش می‌دهد. حوضچه‌های کوچک سنگی در اطراف آن مکانی مناسب برای استراحت و لذت بردن از آب خنک و شفاف فراهم آورده‌اند.



آبشار حمید در منطقه‌ای با سنگ‌های آهکی واقع شده و سنگ‌های رسوبی کنار بستر آن پر از فسیل‌هاست. یکی از جذابیت‌های این منطقه، یک اتاق سنگی و دوار بر فراز یک صخره است که طبق افسانه‌ها یک نفر در آن زندگی می‌کرده است. این اتاق در حال حاضر به عنوان پناهگاه گردشگران در روزهای بارانی استفاده می‌شود. برکت آبشار حمید باعث شده که کشاورزی در روستای حمید و اطراف آن رونق پیدا کند، به همین دلیل حتی در خشکسالی‌ها نیز مزارع و باغ‌های این روستا همچنان سرسبز باقی مانده‌اند.



آبشار حمید با درختان انجیر و تمشک طبیعی و خوشمزه اش یادآور زیبایی‌های طبیعت است. با وجود زیبایی‌های فراوان، متاسفانه امکانات این منطقه کم و مسیر دسترسی به آن نیز آسفالت نشده است. به دلیل فاصله بین آبشار و روستا، کمپ‌زدن در اطراف آبشار پیشنهاد نمی‌شود، ولی گردشگران می‌توانند برای اقامت و استراحت به روستای حمید رفته و از خدمات اهالی روستا بهره‌ ببرند


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان خراسان شمالی
شهر بجنورد
آدرس استان خراسان شمالی، ۷ کیلومتری شرق شهر بجنورد، نزدیکی روستای حمید
دسته‌بندی طبیعی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 2 روزه به بجنورد
جاذبه های مرتبط
عمارت سردار مخفم بجنورد خراسان شمالی بجنورد
حسینیه جاجرمی خراسان شمالی بجنورد
گردشگاه بش قارداش خراسان شمالی بجنورد
گردشگاه بابا امان خراسان شمالی بجنورد
خانه بانک ملی بجنورد خراسان شمالی بجنورد
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}