آبشار دو آب

استان گلستان، شهرستان کردکوی، منطقه دو آب، روستای بالاجاده
معرفی

آبشار دو آب در جنوب شهرستان کردکوی نزدیک روستای بالا جاده واقع شده و از جاذبه های گردشگری استان گلستان می باشد. آب از صخره ای با ارتفاع ۱۴ متر به پایین می‌ریزد و این آبشار در میان جنگلی انبوه و سرسبز با درختانی مانند توسکا، انجیر و ممرز قرار دارد. این جنگل در جنوب کردکوی تا خط الراس کوه های دراز نو امتداد داشته و جزو انبوه ترین مناطق جنگل های خزری می باشد. مسیر این آبشار اکثراً آسفالت و حدود ۲ کیلومتر آن خاکی است و یکی از آبشارهایی است که مسیر سختی ندارد.



علت انتخاب این نام برای آبشار جریان داشتن دو رودخانه در این منطقه است، که از ارتفاعات البرز سرچشمه گرفته و در منطقه ” د او” به هم می‌رسند و آبشار دو آب را تشکیل می دهند. فضای دلنشین اطراف آبشار و هوای دلپذیر و با طراوتش آن همگان را مجذوب خود می کند. به علت شیب تند زمین در این منطقه، رودهای پرآبی شکل گرفته اند، مانند رودخانه های زوار دشت، غار محله و میان دره که به رودخانه قره سو وارد می شوند و رودخانه نکا نیز که در منطقه بنام رودخانه رادکام نیز شناخته می شود، از طریق هزارجریب و نکا به دریای خزر می ریزد.



کمی بالاتر از محل آبشار دو آب مکانی برای استراحت و نیز اتراق به چشم می خورد، که بعد از عبور از این بخش پیش رویتان دامنه های جنگلی پرشیب کوه ها با پوشش گیاهی متنوع قرار دارد و کوه پایه ها محل زمین های زراعی و چمن زارها هستند، همچنین تا ارتفاع ۲۴۰۰ متری را جنگلهای انبوه پوشانده است. از ویژگی های مهم منطقه کردکوی، وجود دو دهکده ییلاقی دراز نو و جهان نما در آن است، که محلی مناسب برای تفریح، آرامش روان، و کارهای تحقیقاتی هستند و گردشگران بومی و غیربومی متعددی را به خصوص در فصول بهار و تابستان، پذیرا می باشد.


مشاهده بیشتر
مشخصات
نوع جاده خاکی
نوع منطقه جنگلی
استان گلستان
شهر کردکوی
آدرس استان گلستان، شهرستان کردکوی، منطقه دو آب، روستای بالاجاده
دسته‌بندی طبیعی
ارتفاع حدود 14 متر
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر ۲ روزه گرگان
جاذبه های مرتبط
جنگل قرن آباد گلستان گرگان
دشت شقایق گلستان گالیکش
دریاچه مصنوعی گنبد کاووس گلستان گنبدکاووس
آبشار زیارت گلستان گرگان
آبشار کبودوال گلستان علی اباد
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}