آبشار شیخ علی خان

استان چهارمحال و بختیاری، ۱۲ کیلومتری چلگرد، ورودی روستای شیخ علیخان
معرفی

در نزدیکی شهر چلگرد و شهرکرد، آبشار شیخ علیخان با زیبایی‌های طبیعی خود جاری است. واقع در ورودی روستای شیخ علیخان، این آبشار از میان تنگ‌های سنگی پرشیب به پایین می‌ریزد. روستا با آب و هوای ملایم در فصل‌های گرم و سرمای استخوان‌سوز در زمستان، هنوز سنت‌ها و رسوم بختیاری خود را حفظ کرده است. جریان آبشار با نسیم خنکش، گردشگران را آرام می‌کند و خستگی سفر را از آن‌ها می‌گیرد.



در دره‌ای خیره‌کننده که آبشار شیخ علیخان در آن جاری است، طبیعت با گل‌های رنگارنگ و بوی خوش گیاهان دارویی و خوراکی، جلوه‌های افسون‌گر خود را به نمایش می‌گذارد. در فصل بهار، کناره‌های آبشار مملو از گیاهان مفید و خوراکی می‌شوند. آبشار شیخ علیخان یک جاذبه طبیعی بکر و دست‌نخورده است که بدون هیچ‌گونه دخالت انسانی باقی مانده و سالانه گردشگران زیادی را از سراسر کشور و به‌ویژه از استان‌های گرمسیری فرا می‌خواند.



در فصل بهار، با بازدید از این آبشار، گردشگران می‌توانند از دیدن دشت‌های اطراف که در اوج زیبایی خود هستند و جریان غنی آب، لذت ببرند. در این زمان، کناره‌های آبشار مملو از گیاهان دارویی و خوراکی است و هوا نیز ملایم و دلپذیر می‌باشد. اما بازدید از این آبشار در فصل زمستان نیز جذابیت‌های خود را دارد. سرمای هوا باعث تبدیل جریان آب به مجموعه‌ای از قندیل‌های یخی می‌شود که منظره‌ای خیره‌کننده و منحصر به فرد ایجاد می‌کند. بنابراین، با وجود اینکه بهار بهترین زمان برای بازدید از این آبشار است، زمستان نیز با جذابیت‌های خاص خود می‌تواند تجربه‌ای متفاوت و به یاد ماندنی برای بازدیدکنندگان باشد.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان چهارمحال بختیاری
شهر چلگرد
آدرس استان چهارمحال و بختیاری، ۱۲ کیلومتری چلگرد، ورودی روستای شیخ علیخان
دسته‌بندی طبیعی
مدت زمان بازدید نصف روز
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به چهار محال و بختیاری
جاذبه های مرتبط
روستای سر آقا سید چهارمحال بختیاری اردل
تالاب گندمان چهارمحال بختیاری بروجن
دشت لاله های واژگون کوهرنگ چهارمحال بختیاری چلگرد
تالاب چغاخور چهارمحال بختیاری بروجن
چشمه برم چهارمحال بختیاری لردگان
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}