آبشار نای انگیز

استان لرستان، شهرستان خرم‌آباد، بخش پاپی، روستای نای انگیز
معرفی

یکی از زیباترین مناطق لرستان، آبشار نای انگیز در جنوب شرقی استان لرستان، در دهستان گریت، بخش پاپی شهرستان خرم آباد قرار دارد. آبشار نای‌انگیز از چشمه سازهی واقع در ارتفاعات کوه‌های مجاور سرچشمه گرفته است، رسیدن به چشمه اصلی تنها از طریق کوهنوردی امکان پذیر می باشد؛ این آب در مسیر کوهستان از لا به لای صخره ها به حرکت درآمده و ده ‌ها آبشار پله ‌ای بزرگ و کوچک با حوضچه‌ های متعدد ایجاد کرده که بسیار زیبا هستند. آب آبشار نای ‌انگیز پس از پیمودن مسیری در سمت شرق به رودخانهه سزار می ‌ریزد.



آبشار نای انگیز درجنگل ‌های نای ‌انگیز، یکی از زیباترین جنگل ‌های بلوط زاگرس در روستای به همین نام قرار واقع شده است. آبشار، جنگل، کوه، هوای فوق‌العاده پاک، سرسبزی جنگل در بهار، صدای دلنشین پرندگان، صدای آب آبشار، همه این‌ها جذابیت‌هایی است که این جنگل‌ و آبشار دارند. پوشش گیاهی و درختان منطقه و روستای نای انگیز به طبیعت استان مازندران شباهت زیادی دارد، به همین دلیل این روستا به رامسر استان لرستان معروف شده است. هر جا بلوط باشد سنجاب های زیبا هم پیدا می شود و تماشای سنجاب ها یکی دیگر از جذابیت های این منطقه می باشد.



برای رفتن به نای انگیز بهترین زمان، فصل بهار می باشد؛ برای بازدید از آبشار نای انگیز باید جاده خرم آباد به سمت سپید دشت را به اندازه ۴۵ کیلومتر بروید در این مسیر در سمت چپ جاده‌ی اصلی مسیری فرعی را می بینید که به روستای نای انگیز ختم می شود؛  بعد از رسیدن به روستا باید بقیه‌ی مسیر را پیاده طی کنید، پس از دو ساعت پیاده‌روی به آبشارها می رسید؛ برای بازدید از این مکان، به دلیل داشتن مسیر پیاده‌روی از کفش مناسب استفاده کنید. علاوه بر آبشار و جنگل بکر نای انگیز می توانید از روستای نای انگیز نیز دیدن کنید.


مشاهده بیشتر
مشخصات
نوع جاده آسفالت
نوع منطقه کوهستانی
استان لرستان
شهر خرم آباد
آدرس استان لرستان، شهرستان خرم‌آباد، بخش پاپی، روستای نای انگیز
دسته‌بندی طبیعی
ورودی (بلیط) رایگان
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
آب اشامیدنی
پوشش اینترنت 4G
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 4 روزه به لرستان
برنامه سفر 2 روزه به لرستان
جاذبه های مرتبط
موزه فلک الافلاک لرستان خرم آباد
آبشار گریت لرستان خرم آباد
مسجد جامع بروجرد لرستان بروجرد
پل قلعه حاتم لرستان بروجرد
امامزاده جعفر لرستان بروجرد
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}