آبشار هفت چشمه

استان البرز، کیلومتر ۱۷ جاده‌ی کرج - چالوس، نزدیکی روستای ارنگه
معرفی

آبشار هفت چشمه یکی از آبشارهای استان البرز؛ در کیلومتر ۱۷ جاده کرج-چالوس و در نزدیکی روستای ارنگه و بالادست رودخانه ارنگه واقع شده است. در مسیر رسیدن به آبشار اصلی که آدران نامیده می‌شود،‌ هفت چشمه و آبشار کوچک با ارتفاع تقریبی پنج تا هفت متر به چشم می‌خورد که به آبشار هفت چشمه معروف است و وجه تسمیه کلی آبشار،‌ از وجود این چشمه‌ها نشات می‌گیرد. آبشار آدران با ارتفاعی در حدود ۹۰ متر،‌ از مرتفع‌ترین آبشارهای ایران  به شمار می رود.



آبشار در دره ای خنک و زیبا جای گرفته و درختان بید پوشش گیاهی غالب منطقه است ولی افزون بر آن  درختان ازگیل، زالزالک نیز در این منطقه وجود دارد. نام آبشار هفت چشمه برگرفته از چشمه‌هایی است که از کوه به دره ریخته و آب آن‌ها در اثر جاری شدن از ارتفاع و در کنار هم آبشارهای کوچکی بوجود آورده اند. قرار گرفتن آبشار داخل دره و وجود غارهایی در دل طبیعت بکر، زیبایی این منطقه را دو چندان کرده است.



مسیر دسترسی به آبشار هفت چشمه، از کنار رودخانه ارنگه چالوس می‌گذرد که به رودخانه هفت چشمه نیز شهرت داشته و از سرشاخه‌های رودخانه اصلی كرج به شمار می رود. در بین راه، به دلیل توپوگرافی منطقه برخی از قسمت‌ها بسیار تنگ و باریک شده و باید از بین شکاف صخره و سنگ عبور کرد. رفت و آمد در این منطقه به خصوص در فصول بارانی و سرد بسیار دشوار خواهد بود به همین دلیل با توجه به دشواری های مسیر برای سفر به این ناحیه بهتر است با تورطبیعت گردی همراه شد.


مشاهده بیشتر
مشخصات
نوع جاده آسفالت
نوع آب و هوا معتدل
نوع منطقه کوهستانی
استان البرز
شهر کرج
آدرس استان البرز، کیلومتر ۱۷ جاده‌ی کرج - چالوس، نزدیکی روستای ارنگه
دسته‌بندی طبیعی
ورودی (بلیط) رایگان
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
پوشش اینترنت 4G
سرویس بهداشتی
رستوران
پارکینگ
مشاهده بیشتر
روی نقشه
جاذبه های مرتبط
پیست اسکی دیزین البرز کرج
کاخ شمس البرز کرج
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}