آبشار یاسوج

استان کهگیلویه و بویراحمد، ۲ کيلومتری مرکز شهر یاسوج
معرفی

آبشار یاسوج، واقع در قلب کوه‌های زاگرس، یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد است. نزدیکی آن به مرکز شهر، دسترسی آسانی برای گردشگران فراهم آورده و زیبایی‌های طبیعی آن، هر کسی را به وجد می‌آورد. بازدید از این منطقه، تجربه‌ای لذت‌بخش برای علاقه‌مندان به طبیعت است. آبشار یاسوج در یک تنگه زیبا و مخفی قرار دارد که برای رسیدن به آن، باید حدود ۱۵۰ متر را در دل تنگه پیمود. در مسیر، لوله‌های فلزی نصب شده تا گردشگران بتوانند بدون ورود به آب سرد رودخانه، به آبشار برسند. گرچه این لوله‌ها از زیبایی ظاهر تنگه کمی کاسته‌اند، اما این مکان به‌وضوح یادآور تنگه واشی در فیروزکوه است، با این تفاوت که کوتاه‌تر است. رودخانه نیز از ترکیب چند چشمه در بالای کوه‌ها سرچشمه می‌گیرد و آب زلال و شفافی دارد.



آلاچیق‌های موجود در مسیر آبشار یاسوج فرصتی استثنایی برای گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت به منظور استراحت و لذت‌بردن از منظره‌های زیبای اطراف فراهم می‌کند. این آلاچیق‌ها به گردشگران اجازه می‌دهد تا برای مدتی از زیبایی‌های طبیعی اطراف لذت ببرند. این آبشار خیره‌کننده در انتهای تنگ یاسوج، یکی از تنگ‌های زیبا و مشهور منطقه، قرار دارد. آبشار یاسوج که در منطقه‌ای زیبا و دل‌انگیز واقع شده، نه تنها یک جذبه طبیعی است بلکه منبع آب آشامیدنی شهر یاسوج و آبیاری باغ‌های محلی نیز به حساب می‌آید. کنار این آبشار، پله‌های فلزی نصب شده که باعث سهولت دسترسی به قسمت‌های بالاتر آن می‌شود. ولی بخش بالای آبشار با حفاظ فلزی محافظت شده و ورود به آن ممنوع است. احتمالاً این مکان تحت مالکیت سازمان‌های دولتی مانند سازمان منابع طبیعی یا سازمان آب و فاضلاب است. آب این رودخانه حتی در فصل گرم تابستان نیز بسیار خنک است و ورود به آن به دلیل سرمای شدید توصیه نمی‌شود.



آبشار یاسوج، علاوه بر زیبایی‌های طبیعی خود، مکانی است که برخی از گیاهان دارویی نایاب نظیر باریجه، آنغوزه و گزانگبین در اطراف آن رشد می‌کنند. این نوع از گیاهان می‌تواند علاوه بر جذب گردشگران، برای تحقیقات علمی نیز اهمیت داشته باشد. از طرفی، این منطقه به‌عنوان یکی از مکان‌های مستقر بودن پرندگان نادر، به‌ویژه پرندگان شکاری، شهرت یافته است. گردشگران علاوه بر لذت بردن از صدای آبشار و مشاهده گیاهان دارویی، می‌توانند در میان درختان بلوط، سپیدار استراحت کنند و از زیبایی آن لذت ببرند.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان کهکیلویه و بویراحمد
شهر یاسوج
آدرس استان کهگیلویه و بویراحمد، ۲ کيلومتری مرکز شهر یاسوج
دسته‌بندی طبیعی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر به یاسوج
جاذبه های مرتبط
تنگ گنجه ای کهکیلویه و بویراحمد یاسوج
دشت مورپیسه کهکیلویه و بویراحمد یاسوج
تل خسرو کهکیلویه و بویراحمد یاسوج
روستای کریک کهکیلویه و بویراحمد یاسوج
پارک جنگلی یاسوج کهکیلویه و بویراحمد یاسوج
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}