بازار تجریش

استان تهران، شهر تهران، ضلع جنوب غربی میدان تجریش، جنب ایستگاه بی آر تی میدان تجریش
معرفی

بازار سرپوشیده تجریش، با بیش از یک قرن قدمت، یکی از معروف‌ترین و خاطره‌انگیزترین بازارهای قدیمی تهران است. این بازار که در شمال شهر در منطقه شمیرانات واقع شده، محله‌های سرپل و تجریش را به هم مرتبط می‌کند و از یک سو به میدان تجریش و از سوی دیگر به میدان قدس و مترو تجریش ختم می‌شود. نزدیکی به امامزاده صالح (ع) نیز بُعد معنوی به این بازار داده است. تجریش، مقصد محبوب گردشگران داخلی و خارجی، با تکیه بزرگی که گفته می‌شود بیشتر از 220 سال پیش از ساخت بازار وجود داشته، تاریخی غنی را در خود جای داده است.



بازار تجریش، با بیش از 400 دکان و ویژگی برجسته پاکیزگی، از مهم‌ترین و جذاب‌ترین بازارهای تهران با محصولات متنوعی چون خوراکی‌ها، ظروف مسی، خشکبار و ادویه‌جات است. این بازار به تکیه بزرگ تجریش منتهی می‌شود که یک بنای مستطیل‌شکل دوطبقه با ایوان و آجرهای سبز رنگ است. تکیه تجریش، که در سال 1383 به‌عنوان بخشی از میراث ملی ایران ثبت شده، میزبان تعزیه‌های باشکوه است و یکی از قدیمی‌ترین محافل عزاداری امام حسین (ع) به‌شمار می‌رود، نقش مهمی در آشنا کردن گردشگران با فرهنگ عاشورا دارد.



برای تجربه خریدی آرام و بدون ازدحام، رفتن به بازار تجریش در وسط هفته‌ها و زمان‌هایی که مناسبت خاصی نیست، ایده‌آل است. در مقابل، عصرها و شب‌ها که تمام مغازه‌ها باز هستند، زمان مناسبی برای لذت بردن از طیف گسترده‌ای از خوراکی‌های بازار و تماشای زیبایی‌های شبانه تجریش است.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان تهران
شهر تهران
آدرس استان تهران، شهر تهران، ضلع جنوب غربی میدان تجریش، جنب ایستگاه بی آر تی میدان تجریش
دسته‌بندی بازار
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 4 روزه به تهران
برنامه سفر 3 روزه به تهران
جاذبه های مرتبط
بام تهران تهران تهران
برج آزادی تهران تهران
دریاچه چیتگر تهران تهران
دروازه باغ ملی تهران تهران
موزه ملی ایران تهران تهران
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}