باغ فتح آباد

استان کرمان، شهر کرمان، ۲۵ کیلومتری کرمان، اختیار آباد
معرفی

باغ فتح آباد که با نام باغ بیگلربیگی نیز شناخته می شود، توسط فضل‌ علی‌ خان بیگلربیگی از حاکمان کرمان با وسعت  ۱۳ هکتار ساخته شده و امروزه این مجموعه مورد بازسازی قرار گرفته و با نورپردازی های بی نظیر که شب هنگام دارد، به یکی از جاذبه های دیدنی کرمان تبدیل شده است. همچنین دارای یکی از بزرگترین باغ های کِشتِ گیاهان دارویی کشور نیز می باشد.



باغ فتح آباد که از نظر قدمت متعلق به دوره قاجار می باشد، شامل بخش هایی مثل ساختمان اصلی در انتهای شمالی باغ، موزه حکام که شامل زندگی‌ نامه و تصاویری از حاکمان قبلی است، اتاق نقاشی که محل اقامت حاکم کرمان بوده و نقاشی هایی که با آب طلا رسم شده اند را به نمایش گذاشته، عمارت چهار فصل که عمارتی یک طبقه با گنبد و ایوان‌ ستون‌ دار با آجر کاری و گچ‌ کاری چشم نواز می باشد و حوض آب که حوضی بزرگ به ابعاد ۶۰ در ۵ متر است و به همراه درختانی بلند دو سمت باغ قرار گرفته و چشم اندازی منحصر به فرد ایجاد کرده است.



این عمارت در دو طبقه ساخته شده و نزدیک به ۱,۵۰۰ متر زیر بنا دارد، همچنین در انتهای شمالی باغ قرار گرفته و در ساخت آن از مصالحی چون خشت خام و ملات گل که روی آن با لایه‌ ای از گچ پوشانده‌ شده، استفاده کرده اند. درون ساختمان توسط گچ‌ کاری‌ های ظریفی مزین شده و طاق‌ نماها و اتاق‌ های سه دری و پنج دری در آن جای دارند. از جمله امکانات رفاهی که در باغ وجود دارد می توان شربتخانه و چایخانه، امکان سرو فالوده کرمانی و بستنی سنتی و تهیه عرقیجات و گیاهان دارویی کمیاب، امکان برگزاری سمینار، جلسات رسمی و کاری، مهمانی‌ های خانوادگی و دانشجویی در عمارت چهار فصل را نام برد.



همچنین امکانی برای اقامت در شب نیز برای گردشگران فراهم شده و می توانید یکی از اتاق های شاه نشین یا عمارت چهار فصل یا یکی از اتاق های معمولی را اجاره کنید. اگر قصد دارید از جاذبه های نزدیک به باغ نیز دیدن کنید قلعه نفر، مجموعه تفریحی باغچه بی بی، بازار گنجعلی خان ،حمام گنجعلی خان، بازار وکیل و کاروانسرای گنجعلی خان را پیشنهاد می کنیم.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان کرمان
شهر کرمان
آدرس استان کرمان، شهر کرمان، ۲۵ کیلومتری کرمان، اختیار آباد
دسته‌بندی تاریخی
ثبت ملی ایران
سال ساخت (قدمت) سال ۱۲۵۵ هجری قمری
ورودی (بلیط) دارد
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
آلاچیق
غرفه صنایع دستی
رستوران
پارکینگ
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 2 روزه به کرمان
برنامه سفر 3 روزه به کرمان
جاذبه های مرتبط
گنبد جبلیه کرمان کرمان
ارگ بم کرمان بم
مسجد جامع کرمان کرمان کرمان
مجموعه گنجعلی خان کرمان کرمان
باغ شاهزاده ماهان کرمان ماهان
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}