باغ موزه هنر ایرانی

استان تهران، شهر تهران، میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیک)، خیابان دکتر حسابی، پلاک ۲۵
معرفی

باغ موزه هنر ایرانی، معروف به باغ سپهبد، یکی از جاذبه‌های دیدنی تهران در منطقه الهیه است که با بازسازی‌های گسترده در سال ۱۳۸۴، ماکت‌های دقیق و زیبایی از نقاط دیدنی و تاریخی ایران را به نمایش می‌گذارد. این ماکت‌ها که برخی از آن‌ها برای جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ساخته شده بودند، توسط هنرمندان ایتالیایی خلق شده‌اند. علاوه بر این، باغ موزه دارای نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های هنری، فضای سبز و باغ ایرانی و غرفه‌های صنایع دستی و فرهنگی است که به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.



باغ موزه هنر ایرانی که در زمینی کمتر از یک هکتار در منطقه الهیه تهران واقع شده، دارای قدمتی به دوران پهلوی اول است. این باغ با الهام از باغ فین کاشان طراحی شده و متعلق به توران مهاجر اسلامی، همسر سپهبد احمد میراحمدی بوده که در سال ۱۳۱۰ ساخته شده است. در این مجموعه، ماکت‌هایی از جاذبه‌های معروف ایران مانند گنبد قابوس، هشت بهشت، چهل ستون و دیگر نقاط دیدنی به نمایش درآمده‌اند. عمارت اصلی باغ موزه با معماری آجری و سقف شیروانی، در محاصره درختان کهن و با نمایشگاه‌هایی از آثار هنری، نقطه عطفی در این مجموعه است.



پس از بازدید از باغ موزه هنر ایرانی، می‌توانید به دیگر جاذبه‌های مجاور مانند موزه دکتر حسابی، موزه موسیقی، بازار تجریش و امامزاده صالح (ع) سری بزنید. فصل پاییز به دلیل زیبایی خیره‌کننده باغ با برگ‌های رنگارنگ، زمان ایده‌آلی برای لذت بردن از این باغ موزه است و تجربه‌ای به یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان تهران
شهر تهران
آدرس استان تهران، شهر تهران، میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیک)، خیابان دکتر حسابی، پلاک ۲۵
دسته‌بندی شهری
مدت زمان بازدید بین 1 تا 2 ساعت
ورودی (بلیط) دارد
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 4 روزه به تهران
برنامه سفر 3 روزه به تهران
جاذبه های مرتبط
برج آزادی تهران تهران
بام تهران تهران تهران
دریاچه چیتگر تهران تهران
دروازه باغ ملی تهران تهران
موزه ملی ایران تهران تهران
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}