باغ پرندگان اصفهان

استان اصفهان، شهر اصفهان، میدان سهروردی، خیابان الفت
معرفی

باغ پرندگان اصفهان در پارک ناژوان اصفهان در حاشیه زاینده‌ رود قرار دارد. این پارک بزرگ که قسمتی از آن دارای سقف توری است، بالغ بر  ۱۷۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و محل نگهداری بیش از ۵۰۰۰  گونه مرغ و پرنده جمع آوری شده از ایران و دیگر کشورهای جهان مانند استرالیا، اندونزی، چین و تانزانیا می باشد. برکه ای بزرگ دقیقا وسط باغ ساخته شده که اردک، پلیکان و قو در آن زندگی می کنند. همچنین آکواریوم اصفهان، باغ خزندگان، تله‌ سیژ و مسیر دوچرخه‌ سواری نیز در این مجموعه دیدنی جای گرفته اند.



از جمله بهترین خصوصیات باغ پرندگان این است که شرایط زندگی هر پرنده در آن شبیه‌ سازی شده، به عنوان مثال ایجاد صخره ها که پرنده‌های سنگلاخی و بیابانی مثل کبک و بلدرچین در آن اقامت دارند، ایجاد قفس‌های شیشه‌ای برای زندگی مرغ عشق، طوطی و توکان ایجاد شده و امکانات تهویه هوا درون آنها تعبیه شده است. زیستگاه برکه ای برای پرندگان آبزی ساخته شده که همواره باید در آب باشند، که از اردک تا فلامینگو در این بخش زندگی می کنند و زیستگاه محصور فلزی برای  پرندگان شکاری با هدف جلوگیری از حمله به سایر پرنده ها، ساخته شده است.



باغ پرندگان اصفهان علاوه بر جاذبه‌های تفریحی، دارای واحدهای آموزشی علمی و تحقیقاتی هم می باشد. از جمله واحد تغذیه که در این واحد جداول احتیاجات غذایی بر حسب نیازهای پرندگان تنظیم می شود. واحد کلینیک و بهداشت که ضدعفونی، بهداشت، تشخیص بیماری، درمان و واکسیناسیون ماهانه پرندگان در این بخش انجام می گیرد. و واحد تاکسیدرمی که در این بخش به منظور نگهداری طولانی مدت پیکر پرندگان پس از پوست کنی و چربی زدایی و همچنین پر آرایی و اسکلت‌ بندی پوست پرنده قالبی به‌ اندازه بدن پرنده تهیه و روی آن گذاشته می شود.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان اصفهان
شهر اصفهان
آدرس استان اصفهان، شهر اصفهان، میدان سهروردی، خیابان الفت
دسته‌بندی تفریحی
ورودی (بلیط) دارد
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
دوچرخه سواری
آلاچیق
کافه
رستوران
دسترسی به وسایل نقلیه عمومی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر ۲ روزه به کاشان و نیاسر
برنامه سفر ۳ روزه به اصفهان
جاذبه های مرتبط
خانه مشیرالملک انصاری اصفهان اصفهان
انگورستان ملک اصفهان اصفهان
تپه سیلک اصفهان کاشان
منارجنبان اصفهان اصفهان
کاخ چهلستون اصفهان اصفهان اصفهان
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}