تنگه ارغوان

استان ایلام، ۳ کیلومتری شمال شرقی شهر ایلام
معرفی

تنگه ارغوان، یکی از زیباترین مناطق ایلام است و در کیلومتری شمال شرقی شهر ایلام جای گرفته است. تنگه ارغوان که در واقع نوعی دره محسوب می‌شود در گذشته به نام تنگه گاوز شناخته می‌شد. این منطقه در مسیر کرمانشاه به ایلام و در نزدیکی دهستان میشخاص واقع شده و یک منطقه حفاظت شده محسوب می‌شود. تنگه ارغوان، با وجود درختان ارغوانی که به علت زیبایی آن به این نام شهرت یافته، یکی از زیباترین نقاط ایلام است.



در اوایل بهار، هنگامی که گل‌های ارغوانی این درختچه‌ها شکوفه می‌زنند، منظره‌ای خیره کننده و جلوه‌ای شگفت‌انگیز به تنگه می‌دهد. گل‌های ارغوان در گروه‌های کوچک روی شاخه‌ها و ساقه‌ها ظاهر می‌شوند، و با توجه به تراکم و تعداد زیاد آن‌ها، تصویری فوق‌العاده زیبا ایجاد می‌کنند. ارغوان، یکی از گونه‌های بومی ایلام است و تنگه ارغوان می‌تواند به عنوان مکانی برای تجربه زیبایی‌های طبیعی و جلوه‌های خداوندی درختچه ارغوان در نظر گرفته شود.



تنگه ارغوان در ایلام با طبیعتی خیره‌کننده و درختچه‌های ارغوانی که در اوایل بهار شکوفه می‌زنند، یکی از مناظر بکر و دیدنی است. درختچه‌های ارغوان که معمولاً در کنار رودخانه‌ها و چشمه‌های آبی سیلابی رشد می‌کنند، زمینه‌ای آرام و خنک برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند. بهار با شروع گل‌دهی این درختچه‌ها، بهترین زمان برای تجربه زیبایی‌های این منطقه است. گل ارغوان از مزه‌ای ترش و مطبوع برخوردار است. این گیاه در خاک‌های آهکی و تحت تابش مستقیم نور خورشید به بهترین شکل رشد می‌کند. تنگه ارغوان با داشتن این شرایط مناسب، مکان مناسبی برای نمو و رشد این درختچه است.



تنگه ارغوان با زیبایی‌های طبیعی خود پرندگان متنوعی را جذب می‌کند که آوازشان به جلوه‌های زیبای منطقه اضافه می‌کند. در فصل بهار، شکوفه‌های درختچه‌های ارغوان با ماندگاری دو هفته‌ای، زیبایی خاصی به این منطقه می‌دهند. سفر به این تنگه در بهار و کمپ‌زدن کنار رودخانه موجب مشاهده چشم‌نوازهای بیشتری از ارغوان خواهد شد. توجه داشته باشید در این مکان امکانات گردشگری وجود ندارد.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان ایلام
شهر ایلام
آدرس استان ایلام، ۳ کیلومتری شمال شرقی شهر ایلام
دسته‌بندی طبیعی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 4 روزه به ایلام
جاذبه های مرتبط
قلعه والی ایلام ایلام
دریاچه سد ایلام ایلام ایلام
شهر باستانی ماداکتو ایلام دره شهر
سراب دره شهر ایلام دره شهر
دریاچه دوقلو سیاه گاو ایلام آبدانان
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}