تنگ گنجه ای

استان کهگیلویه و یویراحمد، ۱۳ کیلومتری شهر یاسوج، روستای گنجه‌ای
معرفی

منطقه گردشگری تنگه گنجه‌ای در نزدیکی شهر یاسوج قرار دارد. این تنگه در روستای گنجه‌ای واقع شده و با درختان چنار مرتفع و جنگل‌های بلوط زیبا، چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد. چشمه‌های جوشان این منطقه، که از کوه‌های بلند دنا سرچشمه می‌گیرند، از جمله جاذبه‌های این مکان است. بازدید از این منطقه، تجربه‌ای فراموش نشدنی برای گردشگران می‌باشد.



گردشگاه تنگه گنجه‌ای با پوشش گیاهی غنی از درختان مانند بلوط، بنه و زالزالک پوشیده شده است. این درختان علاوه بر زیبایی، سایه‌ای خنک برای گردشگران فراهم می‌آورند. موقعیت جغرافیایی این منطقه در کنار روستا و دسترسی‌پذیری آن، امکانات رفاهی مناسبی را برای مسافران فراهم کرده است. به همین دلیل، گردشگرانی که به سمت سی‌سخت می‌روند، زمانی را در این گردشگاه می‌گذرانند. اگرچه امکانات اقامتی در این روستا نیست، ولی یاسوج و سی‌سخت می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای اقامت باشند.



تنگ گنجه‌ای با موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در مسیر جاده یاسوج-سی‌سخت، مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. با دسترسی راحت از طریق جاده آسفالته، گردشگران می‌توانند در فصل‌های بهار و تابستان از این جاذبه طبیعی بازدید کنند. زیبایی‌های طبیعی همچون دره‌ها، رودخانه‌ها، درختان چنار و صداهای طبیعی از جمله صدای پرندگان و آب رودخانه، آرامش و شادابی را به گردشگران هدیه می‌دهد. این ترکیب فریبنده از طبیعت زیبا و بکر با هوای خنک، تنگ گنجه‌ای را به یکی از دلپذیرترین مکان‌های گردشگری منطقه تبدیل کرده است.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان کهکیلویه و بویراحمد
شهر یاسوج
آدرس استان کهگیلویه و یویراحمد، ۱۳ کیلومتری شهر یاسوج، روستای گنجه‌ای
دسته‌بندی طبیعی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر به یاسوج
جاذبه های مرتبط
دشت مورپیسه کهکیلویه و بویراحمد یاسوج
تل خسرو کهکیلویه و بویراحمد یاسوج
آبشار یاسوج کهکیلویه و بویراحمد یاسوج
پارک جنگلی یاسوج کهکیلویه و بویراحمد یاسوج
روستای کریک کهکیلویه و بویراحمد یاسوج
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}