تپه هزار پیچ

استان گلستان، شهر گرگان، بلوار دانشگاه
معرفی

یکی از مناطق بکر استان گلستان که اطراف گرگان قرار گرفته تپه هزار پیچ است و به بام گرگان معروف می باشد. وجود پوشش گیاهی و جنگل انبوه این مکان را بسیار زیبا کرده است. در بلندترین نقطه این تپه،می توان گستره شهر گرگان، معابر آن، روستاهای دور و نزدیک، جاده های منتهی به شهر، جاده های بین روستاها، دره ها با جنگلهای انبوه در جنوب شهر، ابنیه مذهبی، فرودگاه،مزارع کشاورزی،آب بندان محمد آباد و بخشی از خلیج گرگان را تماشا کرد. به خاطر ارتفاع بیشتر تپه نسبت به شهر، باد خنک در آن می وزد. بخشی از تجهیزات صدا و سیما نیز روی این تپه جنگلی قرار دارد.



نام قدیم هزار پیچ در گذشته سوگله یا سرو گله بوده و مساحت آن به 300 تا 350 هکتار می رسد و امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران بر فراز این منطقه ایجاد شده است. اطراف مسیر هزار پیچ، جنگلهای مصنوعی از سرو و کاج، درختچه های طبیعی و درختان متعدد بلوط به چشم می خورد.پس از کمی رانندگی و رسیدن به بالای تپه می‌توانید تمام شهر را از آنجا تماشا کنید.مردم شهر گرگان در روزهای تعطیل به خصوص روز سیزده بدر برای پیکنیک به این مکان می‌آیند و از قدیم به عنوان یک تفرجگاه کاربرد داشته است.



همچنین در بعضی از مواقع تیم پراگلایدر و چتر نوردی برای تمرین پرواز به هزار پیچ می‌آیند و بر فراز تپه‌های هزار پیچ ایستاده و یک صعود موفقیت‌آمیز را بر فراز درختان منطقه تجربه می کنند. امروزه این منطقه یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب استان گلستان به شمار می رود و گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور برای بازدید از این جاذبه می آیند. در نزدیکی تپه هزار پیچ مکان های گردشگری دیگری مانند جنگل ناهار خوران و النگدره وجود دارد که می توانید بازدید از آنها را نیز در برنامه سفر خود قرار دهید.


مشاهده بیشتر
مشخصات
نوع جاده آسفالت
نوع آب و هوا مرطوب
نوع منطقه جنگلی
استان گلستان
شهر گرگان
آدرس استان گلستان، شهر گرگان، بلوار دانشگاه
دسته‌بندی طبیعی
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
کافه
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر ۲ روزه گرگان
جاذبه های مرتبط
جنگل قرن آباد گلستان گرگان
دشت شقایق گلستان گالیکش
دریاچه مصنوعی گنبد کاووس گلستان گنبدکاووس
آبشار دو آب گلستان کردکوی
آبشار زیارت گلستان گرگان
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}