جنگل حرا چابهار

استان سیستان و بلوچستان، شهر چابهار، ناحیه ساحلی خلیج گواتر
معرفی

جنگل حرا چابهار در استان سیستان و بلوچستان و 120 کیلومتری شهر چابهار بعد از بندر بریس در ناحیه ساحلی خلیج گواتر و نزدیکی محلی که رودخانه باهوکلات به دریای عمان می‌ریزد واقع شده است. جنگل حرا چابهار که با نام جنگل مانگرو نیز شناخته می شود، 350 هکتار از گواتر چابهار در نقطه صفر مرزی را در برگرفته است. این منطقه زیستگاه پرندگانی چون فلامینگو، مرغ ماهی‌خوار و عقاب است که بر روی درختان جنگل زندگی می کنند؛ درختان و درختچه های جنگل در شرایط مطلوب زیست محیطی تا ارتفاع بین 5 تا 10 متر هم رشد کرده و بالا می‌آیند.



جنگل حرا در هنگام جزر و مد دریا زیر آب فرو می‌رود و بیرون می‌آید؛ هنگام مد درختان تا گلوگاه در آب می روند که در این زمان شبیه به جنگلی شناور می شود و در وقت جزر نیز ریشه‌های درختان پدیدار می شود. گل‌هایی شبیه گل‌های شاه‌پسند با میوه‌ هایی همانند کپسول تخم مرغ از جمله گیاهان جنگل حرا می باشد که درون آن یک دانه جای گرفته و با دو شکاف بازمی‌شود که با قایق سواری در مرداب جنگل می توانید آن را از نزدیک تماشا کنید. به خاطر وجود همین گل‌های بسیار معطر و پرشهد، زنبورهای وحشی در فصل های بهار و تابستان، بر فراز این دریای جنگلی پرواز می‌کنند و در لابه لای درختان و میان سرشاخه‌ها کندوهایی ساخته و عسل تولید می‌کنند.



جنگل حرا آخرین مجموعه وسیع از درختان ساحلی در جنوب غربی آسیاست، از ویژگی های منحصر به فرد درختان حرا، عملکرد ریشه‌های درختان است که از شوری آب کم می‌کنند تا مناسب برای تغذیه گیاه شود. جزر و مدی که در جنگل‌هاي دريايی حرا رخ می دهد، ماهی‌های زیادی را به سمت جنگل هدایت کرده و محل مناسبی برای ماهیگیری بوجود آورده است. تنها راه ورود به جنگل حرا، قایق‌سواری است که در واقع یک تفریح هیجان‌انگیز هم محسوب می شود؛ اگر در زمان پایین رفتن آب به تماشای جنگل بروید می توانید ریشه‌های درهم تنیده درختان که در لجنزار و محیط باتلاقی روییده‌اند مشاهده کنید.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان سیستان و بلوچستان
شهر چابهار
آدرس استان سیستان و بلوچستان، شهر چابهار، ناحیه ساحلی خلیج گواتر
دسته‌بندی طبیعی
ورودی (بلیط) رایگان
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
قایق سواری
امکانات تفریحی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر ۲ روزه به زابل و زاهدان
برنامه سفر 3 روزه به چابهار و کنارک
جاذبه های مرتبط
ساحل صخره ای چابهار سیستان و بلوچستان چابهار
کوه های مریخی سیستان و بلوچستان چابهار
شهر سوخته سیستان و بلوچستان زابل
تالاب لیپار سیستان و بلوچستان چابهار
گل فشان تنگ سیستان و بلوچستان کنارک
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}