جنگل دو هزار و سه هزار

استان مازندران، شهرستان تنکابن، بخش خرم آباد، منطقه دوهزار
معرفی

منطقه سرسبز جنگلی و کوهستانی، جنگل دو هزار و سه هزار بسیار دیدنی و بکر است. وقتی وارد این جاده می شوید در طرف راست خود رودخانه بسیار زیبایی می بینید و درختان سر به فلک کشیده که از همان ابتدای راه نمایان می شوند. قله سیالان، جنگل‌های زیبا هیرکانی، رودخانه چشمه کیله، دشت خرم دریا سر، آبگرم‌ های سه هزار ساله و فلکده از مناطق طبیعی این منطقه هستند، در طول جاده رستوران های زیادی هستند که می توانید سری به آنها بزنید. این منطقه دارای پوشش گیاهی فوق العاده مانند راش، ون، چنار و هیرکانی است که بومی مازندران هستند. جاده دو هزار و سه هزار تنکابن از میان روستاهای زیادی می گذرد که مرکز آن‌ها روستای امامزاده قاسم است.



جنگل دو هزار و سه هزار جزو تفرجگاه های جالب مازندران محسوب می شود. این قسمت، محلی است که دو جنگل بزرگ در هم آمیخته شده توسط کوه های بلند از هم تفکیک شده اند، همچنین مسیرها، ارتفاع و آب و هوای مناطق مختلفشان باهم متفاوت هستند، به طوری که جنگل دو هزار در حدود دو هزار متر و جنگل سه هزار در حدود سه هزار متر از سطح دریا ارتفاع دارند. نام  یکی از این جنگل ها در ابتدا دو هراز و نام دیگری سه هراز بوده و علت وجود عدد در نام این جاذبه ها وجود رودهای در حال جریان متعدد بالای کوه بوده که در یک نقطه به هم می رسیدند و در نتیجه یک رودخانه خروشان تشکیل می شد. نقطه تلاقی رودها با یکدیگر با گذشت زمان جابه جا شد و نامشان از دو هراز و سه هراز به "دو هزار و سه هزار"  تبدیل شد.



در جنگل دو هزار، شاهد وجود امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی هستیم. بخش های مختلف این جنگل شامل پارک و هتل چالدره، استخرهای پروش ماهی، هتل سیالان، در این بخش زمین ها هموار و مناسب پیک نیک و کمپینگ هستند از طرفی رودخانه نیز قابل دسترس و مشاهده است. اما در مقابل جنگل سه هزار فاقد مجتمع های رفاهی- تفریحی است و مکانی بسیار مناسب برای علاقه مندان به طبیعت و طبیعت گردی است. در مسیر این بخش نمی توان منظره رودخانه را از ابتدا تا انتها دید، در حال حاضر نیز این منطقه تحت حفاظت بوده و مکان مناسبی برای پیک نیک نیست و دسترسی به بخش‌های از آن به‌ ویژه برای تازه واردها بسیار مشکل خواهد بود.    


مشاهده بیشتر
مشخصات
نوع منطقه کوهستانی
استان مازندران
شهر تنکابن
آدرس استان مازندران، شهرستان تنکابن، بخش خرم آباد، منطقه دوهزار
دسته‌بندی طبیعی
ورودی (بلیط) رایگان
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به رامسر
جاذبه های مرتبط
بلوار معلم رامسر مازندران رامسر
پل محمد حسن خان مازندران بابل
موزه ننه مکرمه مازندران بابل
آبشار گزو مازندران شیرگاه
سایت موزه گوهرتپه مازندران بهشهر
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}