جنگل قرن آباد

استان گلستان، شهر گرگان، ۶ کیلومتر بعد از روستای قرن آباد
معرفی

جنگل قرن آباد جنگلی با طبیعتی زیبا است و از نظر مسافت ،نزدیک به شهر گرگان می باشد. در مسیر رسیدن به جنگل آب‌بندان نیز وجود دارد که باعث ایجاد یک دریاچه کوچک شده است. وجود انواع درختان و گونه های گیاهی، رودخانه و داشتن هوای بسیار مطلوب باعث شده تا این منطقه به مقصد طبیعت‌ گردان شود. امام زاده طیب به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در اول جنگل قرار دارد و درختان شمشاد در محیط زیارتگاه امامزاده طیب حلقه بسته‌اند و همه ساله گردشگران متعددی را مجذوب خود می کنند.



برای رفتن به این جاذبه باید از روستای قرن آباد به راه بیفتید. جنگل قرن آباد 6 کيلومتر بعد از روستاي قرن آباد و نیز در فاصله ۲۰ کیلومتری شرق گرگان در مسیر گرگان – فاضل آباد قرار دارد. این روستا از توابع بخش مرکزی شهرستان گرگان می باشد و یکی از مناطق خوش آب و هوای شهرستان گرگان است همچنین به علت داشتن رودخانه ای زیبا و پارک جنگلی، محیط مناسبی برای زندگی پژوهشگران محسوب می شود.



این روستا دارای بنایی بسیار قدیمی است و احتمال می رود انتخاب کلمه ی قرن نیز به همین علت باشد. از دلایل رو نق روستای قرن آباد علاوه بر رودخانه ی پر خروش در میانه ی آن می توان آب بندان زیبای روستا با بیش از 5 هکتار وسعت را نام برد که در جنگل های اطراف روستا قرار دارد. این آب بندان جزو نقاط گردشگری و تفریحی این منطقه محسوب می شود و برای کشاورزی و آب آشامیدنی دام و طیور کاربرد دارد، همچنین چند گونه ماهی و موجودات آبزی نیز در آن زندگی می کنند.  


مشاهده بیشتر
مشخصات
نوع جاده خاکی
نوع آب و هوا مرطوب
نوع منطقه جنگلی
استان گلستان
شهر گرگان
آدرس استان گلستان، شهر گرگان، ۶ کیلومتر بعد از روستای قرن آباد
دسته‌بندی طبیعی
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
پارکینگ
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر ۲ روزه گرگان
جاذبه های مرتبط
دشت شقایق گلستان گالیکش
دریاچه مصنوعی گنبد کاووس گلستان گنبدکاووس
آبشار دو آب گلستان کردکوی
آبشار زیارت گلستان گرگان
آبشار کبودوال گلستان علی اباد
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}