خانه هنر یزد

استان یزد، شهر یزد، خیابان امام، محله‌‌ی فهادان، حوالی زندان اسكندر، جنب مسجد چهل محراب
معرفی

بافت تاریخی فهادان از محله های تاریخی شهر یزد بوده و خانه هنر یزد را در دل خود جای داده است. قدمت این خانه به دوران قاجار برمی گردد. چهار نسل از خاندان مهدی ملک‌ زاده در آن زندگی می کردند و از سال ۱۳۹۳ مرمت آن شروع شد و همچنان نیز ادامه دارد. این خانه باستانی در نزدیکی جاذبه های مهم دیدنی یزد مثل زندان اسکندر و خانه لاری‌ها قرار گرفته است. دو سال است که بخش کوچکی از عمارت ملک زاده تحت عنوان خانه هنر یزد به مدیریت آقای میرزایی مشغول به فعالیت است و نمایانگر مهارت هنرمندان یزدی در طراحی تابلوهای باشکوه و عرضه کننده گالری های زیبای آنها می باشد.



کارگاه سفال و فروشگاه صنایع دستی از دیگر قسمت های موجود در این خانه تاریخی هستند. پشت بام این عمارت معروف به بام یزد است و یکی از خارق العاده ترین کافه های سنتی شهر یزد به نام کافه خانه هنر یزد با میزهای کوتاه و صندلی‌ های چوبی به سبک لهستانی در آن تعبیه شده و با دیوارهای کاهگلی، درهای قدیمی، ظروف سنتی و صنایع دستی تزیین شده و از طرف دیگر موسیقی سنتی نیز در فضای کافه به گوش می رسد و که حال و هوای گذشته را به یاد می آورید.



خیابان منتهی به این کافه از سنگ فرش های زیبایی پوشیده شده است و در همان آغاز راه، شما را مجذوب خود می کند. می توانید در این مکان بافت تاریخی یزد را از بالا نگاه کنید و دم نوش های خوش طعم و غذاهای سنتی خانه هنر یزد مثل دال عدسی، آش شولی و کشک بادمجان را میل کرده و از بودن در این محیط هنری لذت ببرید.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان یزد
شهر یزد
آدرس استان یزد، شهر یزد، خیابان امام، محله‌‌ی فهادان، حوالی زندان اسكندر، جنب مسجد چهل محراب
دسته‌بندی تاریخی
ثبت ملی ایران
ورودی (بلیط) دارد
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
پوشش اینترنت 4G
بوفه
غرفه صنایع دستی
کافه
سرویس بهداشتی
رستوران
دسترسی به وسایل نقلیه عمومی
پارکینگ
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر ۳ روزه به یزد
جاذبه های مرتبط
بازار خان یزد یزد یزد
سرو ابر کوه یزد ابرکوه
برج کبوتر خانه میبد یزد میبد
روستای خرانق یزد اردکان
باغ دولت آباد یزد یزد
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}