دره مجسمه ها

استان هرمزگان، سواحل جنوبی جزیره هرمز
معرفی

دره مجسمه ها یکی از جاذبه‌های خارق العاده در استان هرمزگان است که در خط ساحلی و بخش کوهستانی جنوب غربی جزیره هرمز قرار دارد. فاصله این دره تا جاده اصلی یک مسافت کوتاه و حدود نیم ساعته می باشد که این مسافت را باید از میان ماسه‌های نقره‌ایی ساحل پیاده طی کنید تا به این مکان خارق العاده و تماشایی برسید. عمر زمین‌شناسی جزیره هرمز 600 میلیون سال است که حدود 50 هزار سال پیش از دل خلیج فارس سربرآورده است. جزیره هرمز بهشت زمین‌شناسی کشور است و شامل عارضه‌های مختلف طبیعی همچون تپه‌های رنگارنگ، کوه‌های آتش‌ فشانی، کوه‌های نمکی، جلگه‌های پست و هموار و معدن خاک سرخ و نمک است.



صخره‌ها با گذشت زمان و بر اثر انباشته‌ شدن مواد معدنی دریا ایجاد شده‌اند و کم‌کم سر از آب بیرون آورده‌اند. قدمت چندهزار ساله دره مجسمه ها از مسجمه‌های اساطیری که به‌ دست طبیعت ساخته شده‌اند، کاملا مشخص است. این مجسمه‌های زیبا بعد از سال‌ها فرسایش توسط عوامل طبیعی همچون آب دریا و باران‌های سیل آسا خلق شده‌اند و گردشگران با قدرت تخیل خود به این صخره‌ها جان می‌دهند و حیوانات مختلفی را تجسم می‌کنند. معمولا گردشگران صخره‌ها را به شکل‌ اژدها، پرندگان شکاری، دایناسور و افعی می‌بینند.



بهترین زمان برای سفر به دره مجسمه ها در پاییز، زمستان و اوایل بهار می‌باشد که هوا خنک است و نسیم خنکی از سمت دریا می‌وزد و می‌توانید از سکوت و زیبایی این منطقه لذت ببرید. دره مجسمه های هرمز در جنوب جزیره قرار گرفته و با منطقه مسکونی  حدود ۱۰ کیلومتر فاصله دارد. در نزدیکی این دره جاذبه‌های دیگری مانند دره رنگین‌کمان، ساحل سرخ، قلعه پرتغالی‌ها، دره سکوت و موزه دکتر نادعلیان وجود دارد که بعد از دیدن این دره می‌توانید از آن‌ها هم دیدن کنید. برای رفتن به این منطقه زیبا بهتر است قبل از تاریکی هوا و با راهنما یا تور لیدر همراه شوید.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان هرمزگان
شهر هرمز
آدرس استان هرمزگان، سواحل جنوبی جزیره هرمز
دسته‌بندی طبیعی
ورودی (بلیط) رایگان
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به جزایر قشم، هرمز و هنگام
برنامه سفر 3 روزه به بندرعباس و بندر لنگه
برنامه سفر 4 روزه به کیش
جاذبه های مرتبط
بازار درگهان هرمزگان درگهان
پارک دلفین هرمزگان کیش
حمام گله داری هرمزگان بندرعباس
کارگاه لنج سازی گوران هرمزگان قشم
مسجد ملک بن عباس هرمزگان بندرلنگه
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}