دریاچه سد الغدیر

استان مرکزی، ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان ساوه
معرفی

دریاچه سد الغدیر در ۲۵ کیلومتری شهرستان ساوه، در استان مرکزی و در محل قدیمی بند شاه عباس، روی رودخانه قره چای ایجاد شده است. سدالغدیر با مساحت ۸۵۰ هکتار از نوع بتونی دو قوسی با طول تاج ۲۶۵ متر و ارتفاع ۱۲۸ متر می باشد. سد الغدیر با هدف تأمین برق و آب کشاورزی ۲۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان ساخته شده است. همچنین به علت خشک‌سالی‌های پی در پی آب سد دچار افت زیادی شد به‌طوری‌که حجم آب ذخیره شده در اردیبهشت سال ۱۳۸۹ به ۴۸٫۹۶ میلیون مترمکعب رسید؛ اما پس از بارندگی‌های سال ۱۳۹۸ و افزایش دبی ورودی رودخانه حجم آب سد الغدیر به ۲۶۵ مترمکعب افزایش یافت.



سرسبزی این منطقه در فصل بهار و آب و هوای خنک و مطبوع در تابستان باعث جذب افراد زیادی به این منطقه می شود. فصل تابستان، اواخر بهار و اوایل پاییز بهترین زمان برای سفر به این سد و ماهیگیری در دریاچه وسیع آن است. در دریاچه سد الغدیر انواع مختلفی از ماهیان مانند ماهی دهن گشا، کپور، زردک و عروس ماهی زیست می کنند و از این رو محل مناسبی برای ماهیگیری به شمار می رود. بسیاری از ماهیگیران حرفه‌ای از تهران، قم، همدان، اراک و همینطور شهر ساوه برای ماهیگیری به این سد می‌آیند.



اگر به ماهیگیری علاقه مند هستید پیشنهاد می کنیم این فرصت را از دست ندهید؛ ضمنا توجه داشته باشید در فصل تخم ریزی ماهی‌ها، صید ماهی و ماهیگیری در این سد ممنوع می‌باشد. در صورت تمایل برای سفر به این منطقه حتما امکانات کافی اعم از چادر مسافرتی، مواد غذایی، بنزین و دیگر لوازم مورد نیاز را به همراه داشته باشید چرا که در اطراف سد فروشگاه و امکاناتی وجود ندارد.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان مرکزی
شهر ساوه
آدرس استان مرکزی، ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان ساوه
دسته‌بندی طبیعی
ورودی (بلیط) رایگان
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 1 روزه به ساوه
برنامه سفر 2 روزه به اراک
برنامه سفر 3 روزه به محلات و اراک
جاذبه های مرتبط
قلعه دختر ساوه مرکزی ساوه
روستای انجدان مرکزی اراک
مسجد جامع ساوه مرکزی ساوه
مسجد جامع شش ناو مرکزی تفرش
بازار اراک مرکزی اراک
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}