دریاچه سد ایلام

استان ایلام، ۲۰ کیلومتری شرق شهر ایلام و ۱۵ کیلومتری غرب شهر ارکواز ملکشاهی
معرفی

دریاچه سد ایلام با موقعیت جغرافیایی خود در نزدیکی استان ایلام و شهر ارکواز، یکی از نقاط مهم آبی منطقه است. با توجه به اینکه در سال 1380 با هدف تأمین آب شرب منطقه ساخته شده، نقش بسزایی در زندگی روزمره مردم منطقه دارد. با گنجایشی حدود 64 میلیون مترمکعب و واقع شدن بر روی دو رودخانه مهم چاویز و آفتاب، هر 1.5 میلیون مترمکعب آب آن معادل نیاز آب شرب یک ماهه شهر ایلام است. این ویژگی‌ها باعث شده تا این سد به عنوان یکی از حیاتی‌ترین منابع آبی ایلام شناخته شود.



این دریاچه، چهره‌ی جدیدی به منطقه بخشیده و یک پارادایس طبیعی را در قلب مناظر خشک و کم آب ایجاد کرده است. وقتی طبیعت با وجود آب جان می‌گیرد، جلوه‌های گوناگونی از زیبایی‌ها به نمایش در می‌آید. وجود پرندگان کوچک و شناخته شده مانند حواصیل و آبچیلک که در لانه‌هایشان کنار دریاچه مستقر شده‌اند، آن‌قدر جذاب است که هر گردشگری را به تماشای این منظره دعوت می‌کند. بی‌شک، سفر به این نقطه، یک تجربه‌ی غیرقابل فراموش برای علاقه‌مندان به طبیعت است.



بزرگترین جذبهٔ این منطقه، سادگی و زیبایی طبیعت آن است. این منطقه به دور از پیچیدگی‌های شهری، برای کسانی که به دنبال چند لحظه آرامش در آغوش طبیعت هستند، گزینه‌ای بی‌نظیر است. البته، عدم وجود امکانات رفاهی می‌تواند برای برخی از مراجعه‌کنندگان به نظر چالش‌برانگیز بیاید، اما برای بسیاری دیگر این مسئله موجب می‌شود تا تجربهٔ نزدیک‌تری به طبیعت داشته باشند. اکثر مراجعه‌کنندگان باید نیازهای خود را از پیش تامین کنند و از تجهیزات کمپینگ برای اقامت و غذاخوری استفاده کنند.



 


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان ایلام
شهر ایلام
آدرس استان ایلام، ۲۰ کیلومتری شرق شهر ایلام و ۱۵ کیلومتری غرب شهر ارکواز ملکشاهی
دسته‌بندی طبیعی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 4 روزه به ایلام
جاذبه های مرتبط
قلعه والی ایلام ایلام
شهر باستانی ماداکتو ایلام دره شهر
سراب دره شهر ایلام دره شهر
دریاچه دوقلو سیاه گاو ایلام آبدانان
تنگه رازیانه ایلام ایلام
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}