دریاچه سد لار

استان مازندران، شهر آمل، بخش لاریجان
معرفی

این منطقه در مرز دو استان تهران و مازندران قرار دارد و به دلیل جاذبه های طبیعی متعددی مانند قله ها و ارتفاعات مختلف، چشمه سارها، گیاهان داروئی و انواع حیوانات وحشی بسیار معروف می باشد. دشت لار به دشت شقایق‌ های وحشی نیز شهرت دارد و در فصل بهار، این دشت پوشیده از شقایق‌ های قرمز زیبا و گل‌ های رنگارنگ می‌ شود. از دریاچه سد لار به منظور پرورش ماهی قزل آلا و ماهیگیری و تامین آب مناطق اطراف، همچنین اسکی روی آب استفاده می‌ شود. آب و هوای  این محیط  در فصل تابستان بسیار مطبوع شده و میزبان گردشگران زیادی می باشد.



به طور کلی یک صد گونه پرنده در این منطقه وجود دارند، که عبارتند از کبک، عقاب، سارگپه، درنا، فلامینگو، دلیجه، کبک دری همچنین عقاب طلایی، که گونه ای بسیار خاص و بومی این منطقه است و نیز تنها در این حوزه زندگی می کند. در این دره به سبب داشتن زیستگاه امن و مناسب، پستاندارانی مانند بز، قوچ، خرگوش، سمور، میش البرز مرکزی، خرس قهوه ای، پلنگ، گرگ، روباه، گراز و گربه وحشی به وفور یافت می شوند.



از جمله دوزیستان و خزندگان این منطقه نیز می توان افعی، افعی دماوندی، افعی البرزی، مار، مارمولک، بزمجه، لاک پشت، قورباغه را نام برد. مسیر دسترسی به دریاچه در شهر پلور از جاده هزار تفکیک می شود و شما پس از طی حدود ۱۲ کیلومتر به بزرگترین سد خاکی خاور میانه یعنی سد لار که بر روی رود هزار احداث شده خواهید رسید، همچنین در ادامه از کنار دریاچه ی پشت سد عبور می کنید، این جاده زیبا تا انتهای دشت لار ادامه پیدا می کند. قارچ خوراکی در فصل بهار در این منطقه به فراوانی یافت می شود، از طرفی صید ماهی قزل آلا نیز در قالب تور و با مجوز محیط زیست امکان پذیر می باشد.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان مازندران
شهر آمل
آدرس استان مازندران، شهر آمل، بخش لاریجان
دسته‌بندی طبیعی
ارتفاع ۱۰۵ متر
ثبت ملی ایران
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
قایق سواری
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به رامسر
جاذبه های مرتبط
بلوار معلم رامسر مازندران رامسر
پل محمد حسن خان مازندران بابل
موزه ننه مکرمه مازندران بابل
آبشار گزو مازندران شیرگاه
سایت موزه گوهرتپه مازندران بهشهر
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}