دریاچه مصنوعی گنبد کاووس

استان گلستان، شهر گنبد کاووس
معرفی

در ورودی شهر گنبد کاووس دریاچه مصنوعی به مساحت ۵ هکتار در سال ۸۴ افتتاح گردید. هدف از احداث این دریاچه بهبود هوای شهر به ویژه بخش‌های جنوبی بود و امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان گلستان نیز فعال می باشد. این دریاچه  دارای زمینی گرد است به همین علت مردم می توانند در هوای خوب اطراف آن به ورزش و پیاده روی بپردازند. هم اکنون پس از گذشت چند سال اطراف این مکان ساخت و ساز های قابل توجهی صورت گرفته و همواره رو به پیشرفت می باشد.



دریاچه مصنوعی گنبد کاووس دارای گنجایش ۱۲۰ هزار متر مکعب آب است، اسکلت این سازه به صورت بتنی بوده و با توجه به قرار گرفتن این دریاچه و جهت غالب باد به سمت شهر، به خوبی نقش خود را در بهبود هوا ایفا می کند. این جاذبه از نظر موقعیتی در ابتدا در کنار پارک شادی ساخته شده اما به دلیل خراب شدن وسایل بازی پارک، زمین آنرا را به دریاچه اضافه کردند و همین موضوع باعث جذب مردم زیادی شده طوری که شب هنگام با نورپردازی زیبای خود جلوه ای تماشایی می گیرد و مخصوصا در نیمه اول سال این مکان بسیار شلوغ و مملو از جمعیت توریستی و بومی می شود. در مجاورت این جاذبه موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی شمس که یک مجموعه دانشگاهی و علمی است با سردر زیبایی که دارد، موجب ایجاد فضای با شکوهی در این منطقه شده است.



در کنار دریاچه مصنوعی گنبد کاووس می‌توانید به قایق سواری، دوچرخه‌سواری و ورزش بپردازید، همچنین در این دریاچه ماهی‌های قزل‌آلا پرورش داده می‌شود و در بخشی از سال اجازه ماهیگیری صادر شده و حتی مسابقات رسمی آن برگزار می‌شود. مراکز تفریحی همچون  تالار مجلل، کافه، رستوران سنتی، مغازه تجاری فروش بستنی، کبابی، هتل، نیز در اطراف دریاچه قرار دارند و برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و حتی فروش محصولات و غذاهای سنتی اقوام ایران زمین، کالسکه و اسب‌های زیبای ترکمن از دیگر امکانات تفریحی این مکان هستند. با همراه داشتن لوازم پیک نیک نیز می توانید در اطراف دریاچه  بساط خود را پهن کنید و از محیط زیبای اطراف لذت ببرید.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان گلستان
شهر گنبدکاووس
آدرس استان گلستان، شهر گنبد کاووس
دسته‌بندی شهری
ورودی (بلیط) رایگان
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
آب
دوچرخه سواری
فضای سبز
قایق سواری
پوشش اینترنت 4G
کافه
سرویس بهداشتی
رستوران
دسترسی به وسایل نقلیه عمومی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر ۲ روزه گرگان
جاذبه های مرتبط
جنگل قرن آباد گلستان گرگان
دشت شقایق گلستان گالیکش
آبشار دو آب گلستان کردکوی
آبشار زیارت گلستان گرگان
آبشار کبودوال گلستان علی اباد
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}