دشت مورپیسه

استان کهگیلویه و بویراحمد، ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی یاسوج، روستای کاکان
معرفی

روستای کاکان در قلب شهرستان بویراحمد و در نزدیکی یاسوج واقع شده است. این روستا با چشم‌اندازهایی بکر و طبیعتی زیبا، از جمله مناطق تاریخی استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود. ارتفاعات عظیم دنا که به آسمان می‌رسند، این منطقه را احاطه کرده و زیبایی‌های منحصر به فردی به آن بخشیده‌اند. آب و هوای کاکان در فصول مختلف سال، تغییراتی دارد؛ بهار و تابستان آن دلپذیر و مطبوع، در حالی که زمستان‌های آن سرد و سختی دارد.



دشت مورپیسه کاکان یکی از زیباترین مناطق طبیعی نزدیک یاسوج است. این دشت با ویژگی‌های طبیعی خیره‌کننده‌ای که دارد، هر ساله جمع زیادی از گردشگران و طبیعت‌دوستان را به خود جلب می‌کند. دشت پر از لاله‌های واژگون و گل‌های وحشی است که در بهار به طرزی فوق‌العاده زیبا به روی می‌آیند. این منظره‌های طبیعی به همراه زیبایی‌های دیگر این منطقه، آن را به یکی از برترین مقاصد گردشگری در این استان تبدیل کرده‌اند.



این دشت با قرار گرفتن در مسیر جاده یاسوج به یزد و نزدیکی به شهرهای مهمی چون سی‌سخت، جایگاه ویژه‌ای دارد. علاوه بر این، موقعیت جغرافیایی آن باعث می‌شود که مسافرانی که به دیدن جاذبه‌های دیگر مانند آبشار مارگون یا شهرستان سپیدان می‌روند، از این دشت زیبا هم بازدید کنند.



در فصل بهار و به ویژه در ماه اردیبهشت، دشت مورپیسه به یکی از زیباترین مناطق کل کشور تبدیل می‌شود. این زمانی است که دشت پوشیده از لاله‌های واژگون شده و چشم‌اندازی مانند قالیچه‌ای رنگ‌رنگ و خیره‌کننده به نمایش درمی‌آید. با این حال، زیبایی این دشت به لاله‌ها محدود نمی‌شود. پس‌زمینه‌هایی مملو از رشته‌کوه‌های بلند دنا نیز به زیبایی این منظره افزوده می‌کند و تماشای آن، تجربه‌ای فراموش نشدنی برای هر گردشگری می‌باشد.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان کهکیلویه و بویراحمد
شهر یاسوج
آدرس استان کهگیلویه و بویراحمد، ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی یاسوج، روستای کاکان
دسته‌بندی طبیعی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر به یاسوج
جاذبه های مرتبط
تنگ گنجه ای کهکیلویه و بویراحمد یاسوج
تل خسرو کهکیلویه و بویراحمد یاسوج
آبشار یاسوج کهکیلویه و بویراحمد یاسوج
پارک جنگلی یاسوج کهکیلویه و بویراحمد یاسوج
روستای کریک کهکیلویه و بویراحمد یاسوج
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}