دهکده توریستی گنجنامه

استان همدان، شهر همدان، ضلع شرقی میدان گنجنامه، دهکده فرهنگی ورزشی توریستی گنجنامه
معرفی

دهکده توریستی گنجنامه در پنج کیلومتری شهر همدان، در میدان گنجنامه و در مجاورت کتیبه‌های کهن و آبشار گنجنامه واقع شده است. دهکده گنجنامه از هزاران سال پیش جایگاه دو کتیبه ارزشمند بوده است؛ کتیبه هایی که قدمتشان به دوره هخامنشیان می رسد و در واقع قدمت ۲۵۰۰ ساله آن ها از جمله جاذبه های این دهکده محسوب می شود. در اصل گنجنامه نام سنگ‌نوشته‌ هایی است که از دوران داریوش و خشایارشاه هخامنشی بر دل یکی از صخره‌های کوه الوند به جای مانده است؛ هر یک از سنگ‌نبشته‌ها در سه ستون ۲۰ سطری به زبان‌های پارسی باستان، بابلی و عیلامی قدیم حک شده‌اند.



کتیبه های تاریخی در مسیر آبشار گنجنامه واقع شده اند، آبشاری ۱۲ متری در مسیر صعود به ارتفاعات کوه الوند که از میان صخره های بسیار بزرگ به پایین سرازیر می شود. دهکده توریستی گنجنامه دارای امکاناتی ویژه مانند سکوی پرش بانجی‌ جامپینگ، کابل پرواز تیرول، دیواره سنگ‌نوردی، تعادل هوایی، سالن بولینگ، پینت بال، غار آکواریوم، پیست سورتمه‌سواری به‌همراه خدمات ویژه تفریحی شامل خط تله‌کابین رفت و برگشت، کافی‌شاپ و رستوران‌های متنوع، شهربازی سرپوشیده، باغ گیاهان و پارکینگ‌های روباز و سرپوشیده می باشد. از دیدنی های مجموعه، آکواریوم دهکده گنج نامه است که در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و با مساحت نزدیک به هزار متر مربع در سال ۱۳۹۰ افتتاح شد.



به طور کلی آکواریوم غار شامل سه سالن اصلی است که با راهرو‌هایی حاوی مه و باران ساختگی از یکدیگر متمایز می شوند. این مجموعه، آکواریوم نگهداری سفره ماهی و ستاره دریایی را داراست و در طبقه دوم غار نیز مجموعه‌ای از نمونه‌های کمیاب زیست‌محیطی و خزندگان مناطق مختلف دنیا در محوطه‌ای نگهداری می شود. تله کابین گنجنامه نیز در سال ۱۳۸۷ فعال شد و مسیر آن با طول رفت و برگشت ۳۴۰۰ متر از گنجنامه شروع می شود و در دشت میشان به پایان می رسد. این تله‌کابین دارای ۳۵ کابین می باشد و شش کابین وی‌آی‌پی برای آن در نظر گرفته شده که صندلی‌های چرمی و امکانات پذیرایی از تجهیزات آن است.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان همدان
شهر همدان
آدرس استان همدان، شهر همدان، ضلع شرقی میدان گنجنامه، دهکده فرهنگی ورزشی توریستی گنجنامه
دسته‌بندی تاریخی
سال ساخت (قدمت) سال 1379 هجری شمسی
ورودی (بلیط) رایگان
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
سنگ نوردی
سقوط ازاد
سورتمه سواری
پوشش اینترنت 4G
غرفه صنایع دستی
کافه
سرویس بهداشتی
رستوران
پارکینگ
امکانات تفریحی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 4 روزه به همدان
برنامه سفر 3 روزه به همدان
جاذبه های مرتبط
دریاچه و سد اکباتان همدان همدان
غار علیصدر همدان کبودرآهنگ
آرامگاه باباطاهر عریان همدان همدان
آرامگاه ابوعلی سینا همدان همدان
میدان تاریخی امام همدان همدان
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}