دهکده گل محلات

استان مرکزی، شهرستان محلات، جاده دلیجان-محلات
معرفی

محلات با عنوان شهر گل ایران یا هلند ایران شناخته می‌شود، زیرا هر ساله در فصل بهار، به ویژه در اردیبهشت، گل‌ها و لاله‌هایی با رنگ‌بندی های متنوع در این شهر زیبا شکفته می‌شوند. این منطقه به عنوان مقصد گردشگری برای دیدن گل‌های کمیاب و خرید گلدان‌های زینتی معروف است. همچنین، باغ‌های گل محلات محصولاتشان را به نقاط مختلف جهان صادر می‌کنند، و همین موضوع این شهر را تبدیل به یک مقصد گردشگری جذاب نموده است.



محلات با داشتن ۹۰۰ هکتار باغ‌ گل، مرکز عظیمی از پرورش گل در ایران است. در این شهر، بیش از ۳۰۰ گلخانه برای پرورش و تکثیر گل‌ها و گیاهان وجود دارد که در آن‌ها بیش از ۱۲۰ گونه گل متنوع پرورش می‌یابد. در گلخانه‌های این منطقه بیش از ۷۰۰ نوع کاکتوس پرورش می‌دهند. یکی از جالب‌ترین گلخانه‌ها، ایران کاکتوس است که میزبان کاکتوس‌های عجیب و غریب و غول‌پیکر است، برخی حتی با تغییرات ژنتیکی. همچنین، در محلات، گل‌های داوودی با ۸۰۰ رنگ متفاوت توسط تکنیک‌های پیشرفته ژنتیکی پرورش می‌یابند.



برای دیدن بهشت گل‌های محلات، بهترین زمان همزمان با برگزاری جشنواره گل در اوایل اردیبهشت است. در این زمان، محلات میزبان یک منظره‌ی رنگارنگ و دیدنی از گل‌ها می‌شود و مانند یک بهشت روی زمین به نظر می‌رسد. با وجود شلوغی جشنواره، زیبایی گل‌ها به قدری است که کمتر کسی به ازدحام حواسش باشد. هرچند محلات در فصل‌های دیگر نیز با آب و هوای خنک و چشمه‌های آب گرم جذاب است، اما اگر قصد دیدن فضایی پر از گل و رنگ دارید، اردیبهشت ماه بهترین انتخاب است.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان مرکزی
شهر محلات
آدرس استان مرکزی، شهرستان محلات، جاده دلیجان-محلات
دسته‌بندی تفریحی
مدت زمان بازدید بین 1 تا 2 ساعت
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 1 روزه به ساوه
برنامه سفر 2 روزه به اراک
برنامه سفر 3 روزه به محلات و اراک
جاذبه های مرتبط
قلعه دختر ساوه مرکزی ساوه
روستای انجدان مرکزی اراک
مسجد جامع ساوه مرکزی ساوه
مسجد جامع شش ناو مرکزی تفرش
بازار اراک مرکزی اراک
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}