ساحل صخره ای چابهار

استان سیستان و بلوچستان، جاده چابهار، رمین، امتداد خیابان کارگر، مجموعه تفریحی ساحل صخره ای یا دریا بزرگ
معرفی

یکی از جاذبه های گردشگری زیبای استان سیستان و بلوچستان ساحل صخره ای چابهار یا ساحل دریا بزرگ می باشد. شهر چابهار در نزدیکی سواحل دریای عمان قرار گرفته، مقصدی ویژه در سفر به جنوب کشور است. دلیل انتخاب نام دریا بزرگ برای ساحل ارتباط و وصل بودن به آب‌ های اقیانوسی یا همان مکران، می باشد و این ساحل جزر و مدهای زیبایی دارد که موجهای عظیمی را ایجاد می کنند. صدف، حلزون، انواع ماهی‌ های کوچک و بزرگ، نهنگ‌ ها، خرچنگ‌ ها، لاک پشت‌ ها و ستاره دریایی را می توانید در ساحل تماشا کنید.



از دیگر ویژگی های بی نظیر این منطقه می توان آواز خوانی و پرواز مرغان دريايی بر فراز آن را نام برد. صخره های دریایی، در دریا یا در نزدیکی ساحل در لایه‌ های افقی سنگ‌ های رسوبی یا آتشفشانی و عمدتاً روی تخته‌ سنگ‌ های آهکی قابل دیدن هستند و علت ایجاد آنها فرسایش ساحلی می باشد، همچنین با گذشت زمان توسط آب و باد و فرآیندهای ژئو مورفولوژی شکل هایی به خود می گیرند. چشم انداز بی نظیری بعد از برخورد موج‌ های سهمگین با صخره‌ های کنار ساحل صخره ای چابهار ایجاد می شود و این موج ها چندین متر به هوا پرتاب می‌ شوند ،ارتفاع این امواج در فصل مرداد و همزمان با وزش بادهای موسمی به ۱۵ متر می‌ رسد.



در این منطقه پوشش‌ های گیاهی فرش خزه به چشم می خورد، این خزه ها مدت زمان زیادی روی صخره‌ ها را به شکل فرش پوشانده اند و موجب ایجاد رنگ سبز زیبایی روی آنها شده اند. به عنوان بهترین زمان برای بازدید از این ساحل می توان مرداد ماه را پیشنهاد کرد زیرا در این ماه زیباترین جلوه‌ های طبیعی ساحل همگی قابل تماشا هستند. برای اقامت و استراحت نیز می توانید از سکو ها و آلاچیق های امتداد ساحل استفاده کنید.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان سیستان و بلوچستان
شهر چابهار
آدرس استان سیستان و بلوچستان، جاده چابهار، رمین، امتداد خیابان کارگر، مجموعه تفریحی ساحل صخره ای یا دریا بزرگ
دسته‌بندی طبیعی
ورودی (بلیط) رایگان
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
پوشش اینترنت 4G
آلاچیق
رستوران
دسترسی به وسایل نقلیه عمومی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر ۲ روزه به زابل و زاهدان
برنامه سفر 3 روزه به چابهار و کنارک
جاذبه های مرتبط
جنگل حرا چابهار سیستان و بلوچستان چابهار
کوه های مریخی سیستان و بلوچستان چابهار
تالاب لیپار سیستان و بلوچستان چابهار
شهر سوخته سیستان و بلوچستان زابل
گل فشان تنگ سیستان و بلوچستان کنارک
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}