ساحل و اسکله بریس

استان سیستان و بلوچستان ، جاده چابهار-گواتر، ۶۰ کیلومتری شرقی بندر چابهار، روستای بریس
معرفی

اسکله و ساحل بریس در استان سیستان و بلوچستان در ۶۰ کیلوتری شرق چابهار و امتداد دریای عمان واقع شده است و یکی از زیباترین سواحل صخره‌ای ایران به شمار می رود. این منطقه به ساحل مکران معروف است و از فعال‌ترین اسکله‌های ماهیگیری در سیستان و بلوچستان است که قایق‌ها و لنج‌های صیادی دائم در حال تردد در آن هستند و تماشای رفت و آمد قایق‌ها در این ساحل صخره‌ای بسیار لذت‌ بخش می باشد. صخره‌های مرجانی اسکله بریس در گذشته بزرگ‌تر و گسترده‌تر بوده است اما در سال های اخیر با توجه به رفت‌ و آمد گردشگران، صخره‌ها ریزش کرده و کوچک‌تر شده اند.



اسکله بریس دو قسمت دارد که در یک قسمت آن ماهیگیران با قایق‌ها و لنج‌های خود برای تخلیه بار پهلو می‌گیرند و قسمت دیگر دماغه‌ای مرتفع و زیبا است که در واقع محلی برای تماشای ساحل و لذت بردن از مناظر طبیعی است. از دیگر زیبایی‌های ساحل بریس پدیده موج‌فشان در این منطقه است که در این پدیده موج دریا با فشار از میان سوراخ‌های ایجاد شده در میان سنگ‌های ساحلی به سمت بالا می‌پاشد و در هنگام وزش شدید باد، موج‌های بلندی از میان این سوراخ‌ها تا ارتفاع بلند فوران می‌کنند که در نهایت فواره‌هایی طبیعی و زیبا را پدید می آورد.



از نکات مهمی که در بازدید از صخره‌های مرجانی ساحل بریس باید به آن توجه داشته باشید، سستی و ناایمن بودن صخره هاست و رفتن به لبه‌های صخره می تواند بسیار خطر آفرین باشد. در فاصله‌ی پنج کیلومتری از اسکله، روستای بریس با قدمتی ۵۰۰ ساله قرار گرفته که خانه‌های صیادان و مردم این منطقه در آن وجود دارد و می توانید ضمن بازدید از اسکله از این روستا دیدن کنید و همینطور برای گشت زنی در دریا می توانید سوار قایق شوید. در شمال روستای بریس کوههای بلند مریخی جای گرفته اند که تا ساحل بریس ادامه دارد و غرب روستا به دریای عمان منتهی می شود.


مشاهده بیشتر
مشخصات
نوع آب و هوا مرطوب
نوع منطقه ساحلی
استان سیستان و بلوچستان
شهر چابهار
آدرس استان سیستان و بلوچستان ، جاده چابهار-گواتر، ۶۰ کیلومتری شرقی بندر چابهار، روستای بریس
دسته‌بندی طبیعی
ورودی (بلیط) رایگان
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
قایق سواری
پوشش اینترنت 4G
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر ۲ روزه به زابل و زاهدان
برنامه سفر 3 روزه به چابهار و کنارک
جاذبه های مرتبط
ساحل صخره ای چابهار سیستان و بلوچستان چابهار
جنگل حرا چابهار سیستان و بلوچستان چابهار
کوه های مریخی سیستان و بلوچستان چابهار
شهر سوخته سیستان و بلوچستان زابل
تالاب لیپار سیستان و بلوچستان چابهار
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}