سد میجران

استان مازندران، ۲۰ کیلومتری شهر رامسر، روی رودخانه‌ نسارود
معرفی

سد میجران در رامسر، یکی از زیبایی‌های خیره‌کننده استان مازندران، در آغوش طبیعتی بکر و بین کوه‌های اربه کله و دالخانی قرار گرفته است. ساخت این سد خاکی با هسته قیری در سال ۱۳۸۲ با اهدافی چون تأمین آب زراعی منطقه، تامین آب شرب شهرهای اطراف و همچنین توسعه گردشگری انجام شد. مناظر این سد با چشم‌اندازی که از فراز جاده به نمایش می‌گذارد، تصویری شگفت‌انگیز از زیبایی‌های طبیعی ایران است. این سازه با تاجی به طول ۱۸۶ متر، عرض ۸ متر و ارتفاع ۵.۵ متر، حجمی بالغ بر ۸ میلیون متر مکعب آب را در خود ذخیره می‌کند و به عنوان منبع مهمی برای آب منطقه عمل می‌کند.



با ورود به جاده جنت رودبار و طی کردن تقریباً ۱۰ کیلومتر، یک جاده آسفالته در سمت راست شما ظاهر می‌شود که به سمت جنوب مارکوه می‌رود و به نزدیکی‌های سد میجران ختم می‌شود. در این مسیر، منظره‌های باشکوهی از دریاچه پشت سد به نمایش درمی‌آیند که تماشای آن‌ها لذت‌بخش است. رسیدن به روستای طالش سرا، شما را با یک دوراهی مواجه می‌کند که یکی از مسیرها به سمت سد میجران ادامه می‌یابد. اما باید توجه داشت که بازدید از تاج سد و دسترسی مستقیم به دریاچه امکان‌پذیر نیست و باید از دور از مناظر آن لذت برد.



بهار و پاییز، بهترین زمان‌ها برای بازدید از این منطقه فوق‌العاده هستند. در بهار، جنگل‌های سرسبز و هوای مطبوع، تجربه‌ای به یادماندنی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند، در حالی که در پاییز، تنوع رنگ‌های طبیعت چشم‌اندازی شاعرانه و رویایی خلق می‌کند که دیدن آن هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد. جنگل دالخانی، که در نزدیکی سد میجران قرار دارد، از شاخص‌ترین جاذبه‌های طبیعی شمال ایران است. این جنگل به خاطر طبیعت بکر و منحصربه‌فردش معروف است و به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای طبیعت‌گردی شناخته می‌شود. پیاده‌روی و جنگل‌پیمایی در این منطقه می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برایتان به ارمغان آورد.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان مازندران
شهر رامسر
آدرس استان مازندران، ۲۰ کیلومتری شهر رامسر، روی رودخانه‌ نسارود
دسته‌بندی شهری
ورودی (بلیط) رایگان
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به رامسر
جاذبه های مرتبط
بلوار معلم رامسر مازندران رامسر
پل محمد حسن خان مازندران بابل
موزه ننه مکرمه مازندران بابل
آبشار گزو مازندران شیرگاه
سایت موزه گوهرتپه مازندران بهشهر
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}