سراب دره شهر

استان ایلام، شهرستان دره‌شهر، کیلومتر ۵ جاده دره شهر به آبدانان
معرفی

پارک سراب دره شهر یکی از جاذبه‌های طبیعی استان ایلام است که در فاصله 5 کیلومتری جاده دره شهر – آبدانان قرار گرفته است. با فضای سبزی دل‌انگیز و دریاچه‌ای خیره‌کننده، این پارک مکانی است که آرامش و زیبایی طبیعت را با هم دیگر ترکیب می‌کند. چشمه‌ی خاص درون پارک با آب شیرین‌اش از کوه‌های اطراف سرچشمه می‌زند و زیبایی‌های این محل را چندین برابر می‌کند. پارکی که در دل کوه‌های کبیرکوه قرار دارد و به همین دلیل، برای کسانی که به دنبال گریزی از هیاهوی شهری هستند، مکانی بی‌نظیر است. در طول هفته، مخصوصاً در تعطیلات، عده‌ی زیادی از مردم به این پارک می‌آیند تا لحظاتی خوش در کنار طبیعت بکر و زیبا سپری کنند.



پارک سراب دره شهر با مساحتی معادل 5 هکتار دارد. دریاچه‌ای آرام در میانه‌ی این فضا به آرامش آن افزوده و زیبایی‌اش را دوچندان کرده است. درختان دست‌کاشته و جنگل‌های پر از درخت بلوط این پارک را پوشانده‌اند، و باعث می‌شوند تا هر بازدیدکننده‌ای متوقف شود و به طبیعت این مکان چشم بدوزد. موقعیت شیب‌دار زمین و سطح‌های سیمان‌ریزی شده در این پارک فضایی مناسب برای استراحت گردشگران ایجاد کرده و مکانی خاص برای تفرج و آرامش را در اختیار مردم قرار داده است.



این پارک از سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، شهر بازی برای کودکان، تلویزیون بزرگ شهری و پارکینگ وسیع برخوردار است. همچنین بوفه‌ای برای پذیرایی از مهمانان وجود دارد. تجهیزات مدرنی همچون پروژکتورها و سیستم نورپردازی به افزایش زیبایی و جذابیت این پارک کمک می‌کنند. در حال حاضر، تالار، سالن چند منظوره، و سیستم‌های رقص نور و آب‌نما نیز در حال احداث هستند. برای کسانی که به دنبال تجربه گردشگری منحصر به فرد هستند، کمپ گردشگری این منطقه همیشه آماده پذیرایی است.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان ایلام
شهر دره شهر
آدرس استان ایلام، شهرستان دره‌شهر، کیلومتر 5 جاده دره شهر به آبدانان
دسته‌بندی تفریحی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 4 روزه به ایلام
جاذبه های مرتبط
قلعه والی ایلام ایلام
دریاچه سد ایلام ایلام ایلام
شهر باستانی ماداکتو ایلام دره شهر
دریاچه دوقلو سیاه گاو ایلام آبدانان
تنگه رازیانه ایلام ایلام
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}