سراب روانسر

استان کرمانشاه، شهر روانسر، کمربندی
معرفی

سراب روانسر، واقع در مرکز شهرستان روانسر، منبع اصلی رودخانه قره‌سو است که یکی از برجسته‌ترین و طولانی‌ترین رودخانه‌های استان کرمانشاه محسوب می‌شود. با توجه به منظره‌ای زیبا که ارائه می‌دهد، مورد توجه گردشگران است، به‌خصوص در اوقات تعطیل، جذابیت‌های این مکان مسافران زیادی را جلب می‌کند.



منطقه گردشگری واقع در روانسر یکی از زیباترین نقاط است که از شمال به قبرستان تاریخی و از جنوب غرب به بازارچه مرزی شهرستان منتهی می‌شود. در سایر جهات با مناطق مسکونی احاطه شده است. جنوب این منطقه یک سیستم خطی خلق کرده است که فضاهای متوالی و مرتبطی را به هم وصل می‌کند. این محوطه با سه قسمت اصلی کوه، دریاچه و فضای سبز، یک ترکیب جذاب از طبیعت را ارائه می‌دهد. آب، عنصر اساسی این منطقه است که حیات، سرسبزی و زندگی به این مکان می‌بخشد.



سراب روانسر نه تنها مکانی زیبا برای آرامش‌طلبان و علاقه‌مندان به طبیعت است، بلکه در فصول خاصی مانند بهار، پذیرای پرندگان مهاجر مثل غاز وحشی و اردک مسکویی می‌شود. برای علاقه‌مندان به قایق‌سواری، امکاناتی در کنار سراب فراهم آمده و قایق‌های کرایه‌ای برای گردش درون سراب در دسترس هستند. از سایر امکانات این منطقه می‌توان به پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی و رستوران‌ها اشاره کرد. علاوه بر این، غرفه‌های دائمی در این محوطه وجود دارند که صنایع دستی، سوغات‌های بومی و محلی را به نمایش می‌گذارند.



روانسر با دارا بودن جاذبه‌های فراوانی چون غار قوری قلعه، تپه موسایی و مناطق زیبای شبانکاره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. ولی ستایش‌های ویژه‌ای برای سراب روانسر وجود دارد؛ یک جاذبه بهشتی که با منظره‌های خیره‌کننده و آب و هوای معتدل، قلب گردشگران را به دست می‌آورد. این سراب زیبا مکانی است که هر کسی را به سوی خود می‌کشد.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان کرمانشاه
شهر روانسر
آدرس استان کرمانشاه، شهر روانسر، کمربندی
دسته‌بندی تفریحی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به کرمانشاه
جاذبه های مرتبط
کاروانسرای شاه عباسی بیستون کرمانشاه کرمانشاه
تکیه بیگلر بیگی کرمانشاه کرمانشاه
بیستون کرمانشاه کرمانشاه
تکیه معاون الملک کرمانشاه کرمانشاه
طاق بستان کرمانشاه کرمانشاه
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}