عمارت کازرونی بوشهر

استان بوشهر، شهر بوشهر، محله‌ی قدیمی بهبهانی
معرفی

عمارت کازرونی که اوایل دوره قاجار ساخته شده، در محله قدیمی بهبهانی در شهر بوشهر واقع است. این عمارت متعلق به سید محمد رضا کازرونی، یکی از تاجران برجسته بوشهر در زمان خود، بوده و پس از وی به عنوان ارثیه، به سازمان میراث فرهنگی واگذار شده است. در گذشته، این مکان به عنوان تجارتخانه حاج محمدرضا کازرونی شناخته می‌شد و نقش مهمی در تجارت و توسعه شهر بوشهر داشته است. بلندی بنا، رنگ سفید و استفاده از چوب از جمله ویژگی‌های معماری عمارت کازرونی در بوشهر هستند. بلندی بنا به منظور بهره‌گیری از حداکثر باد و تنظیم جریان هوا در داخل ساختمان طراحی شده است. این سیستم با باز کردن پنجره‌های اتاق‌ها در جلوی و پشت بنا، باعث جریان هوای طبیعی در داخل خانه می‌شود و به تهویه طبیعی کمک می‌کند. این کار بدون نیاز به انرژی الکتریکی انجام می‌شود و به خنک‌کردن هوای داخل خانه کمک می‌کند.



خانه کازرونی در بوشهر دارای ویژگی‌های زیبا و خاصی در معماری و طراحی داخلی خود است. در این خانه با ورود از یک سردر به یک دهلیز و سپس به حیاط دل‌نشین منتقل می‌شوید. ارتفاع بلند بنا، حیاط با باغچه دارای درختان نخل و گل‌های کاغذی صورتی، و پنجره‌های چوبی با شیشه‌های الوان و رنگی از جمله ویژگی‌های جالب این خانه هستند. ایوان‌های طبقات با ستون‌های رو به روی هم و نمای سفید بنا، زیبایی و هماهنگی را در طراحی به وجود آورده‌اند. از نظر تزیینی، این خانه قرینه بوده و ترکیب رنگ‌های سبز باغچه با گل‌های صورتی و زمینه‌ی سفید بنا، زیبایی بی‌نظیری ایجاد می‌کند.



سفر به بوشهر در پاییز و زمستان می‌تواند بسیار دلپذیر باشد، به‌ویژه برای کسانی که از تاب گرما زیاد خوشحال نمی‌شوند. در این فصول، هوا خنک‌تر از تابستان است و شما می‌توانید از دیدن جاذبه‌های گردشگری بوشهر لذت ببرید بدون اینکه گرما به شما اذیتی برساند. همچنین، در فصل پاییز و زمستان، تعداد گردشگران کمتر است و از دیدن مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگریی لذت خواهید برد.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان بوشهر
شهر بوشهر
آدرس استان بوشهر، شهر بوشهر، محله‌ی قدیمی بهبهانی
دسته‌بندی تاریخی
مدت زمان بازدید بین 1 تا 2 ساعت
ثبت ملی ایران
سال ساخت (قدمت) دوره قاجاریه
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به بوشهر
جاذبه های مرتبط
قلعه خورموج بوشهر خورموج
پارک ملی نایبند بوشهر عسلویه
مدرسه سعادت بوشهر بوشهر
گنبد نمکی جاشک بوشهر خورموج
عمارت دهدشتی بوشهر بوشهر بوشهر
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}