غار نمکی گرمسار

استان سمنان، شهرستان گرمسار، روستای پاده
معرفی

شهرستان گرمسار استان سمنان به دلیل داشتن معادن نمک و قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم یکی از مقاصد محبوب گردشگری است و سهم عمده‌ای از  استخراج نمک را در كشورمان دارد، یکی از معادن نمک این شهرستان غار نمکی گرمسار یا غار نفت دره می باشد که در کوه اژدهای گرمسار قرار دارد. پس از ورود به غار، صخره های رنگارنگ نمک زیبا پیش رویتان خواهند بود، همچنین هوای این فضا به دلیل عبور از درون لایه های نمک بسیار سالم و به دور از هر نوع آلودگی می باشد؛ هواکش به وسیله ی یک پمپ، هوای تازه را وارد معدن می کند. همچنین لوله هایی برای تهویه هوا وجود دارد؛ از این رو این محیط برای درمان بیماری های آلرژی تنفسی و پوستی استفاده می شود.



غار نمکی گرمسار در روستای پاده جای دارد که بخشی از توابع شهرستان آرادان به حساب می آید. با پیاده روی در مسیر این تونل ها دیواره هایی از جنس نمک را می بینید که در سرتاسر آن قندیل هایی از نمک آویزان هستند و منظره ای دیدنی خلق کرده اند، این دیواره ها در قسمت ورودی تونل تیره و طوسی رنگی هستند و هر چه فاصله مان از عمق آن کمتر می شود، درون این غار روشن تر و براق تر می شود؛ در واقع نزدیک شدن به سطح های روشن تر بیانگر این است که زمان حفر آن نقطه از غار به عصر حاضر نزدیک تر است. در فاصله ۱۵ کیلومتری غرب گرمسار و ۹۰ کیلومتری تهران در جاده های ایوانکی و گرمسار حدود ۲۷ معدن نمک وجود دارد که با عبور از ایوانکی تعدادی از این تپه ها را می‌توانید، ببینید. در مسیر رسیدن به غار نمکی گرمسار، کوه‌های چند رنگ با تنوع رنگ در لایه‌های مختلف قابل دیدن می باشد، این لایه‌های رنگی به خاطر وجود ترکیبات مختلف در ساختار آنها ایجاد شده‌اند.



برای بازدید از این غار یادتان باشد که چراغ قوه مناسب به همراه داشته باشید چرا که داخل غار تاریک است، از طرفی تردد بسیار سبب شده میانه‌های مسیر به سوی انتهای غار لغزنده باشد، بنابراین عبور از کناره‌ها ایمن تر است، همچنین برای بازدید از تونل‌های نمکی با اتوبوس باید از پلیس راهنمایی و رانندگی برای ورود به جاده‌های معدن نمک مجوز بگیرید. با سفر به این منطقه حتی در اوج گرمای تابستان، خنکای ملایم باد همراهتان خواهد بود، اما گردشگران زیادی برای سفر به این تونل نمکی فصل سرما را انتخاب می کنند و تورهای طبیعت‌ گردی بسیاری برای بازدید از آن برگزار می‌شود. از جمله جاذبه های دیگری که در نزدیکی غار نمکی قرار دارند عبارتند از آبشار نمکی گرمسار و بنه کوه که بازدید از آنها نیز خالی از لطف نمی باشد.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان سمنان
شهر گرمسار
آدرس استان سمنان، شهرستان گرمسار، روستای پاده
دسته‌بندی طبیعی
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
پوشش اینترنت 4G
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به سمنان
جاذبه های مرتبط
مسجد جامع فرومد سمنان میامی
خانه لطفی سمنان دامغان
برج کاشانه سمنان بسطام
بازار بزرگ سمنان سمنان سمنان
مسجد امام سمنان سمنان سمنان
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}