مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس شیراز

استان فارس، شهر شیراز، بزرگراه دکتر حسابی، ابتدای ورودی شهر جدید صدرا
معرفی

مجتمع تجاری، تفریحی و توریستی خلیج فارس در شیراز، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان و سومین مرکز خرید بزرگ ایران شناخته می‌شود. این مجموعه که در محور شمالی کلانشهر شیراز و در ورودی شهر جدید صدرا قرار دارد، با بیش از ۲۵۰۰ فروشگاه، هتل ۵ ستاره، هایپرمارکت، سینما، شهربازی و سالن‌های ورزشی، تجربه‌ای متفاوت و جامع از خرید و تفریح را به زائران و گردشگران ارائه می‌دهد.



طراحی منحصر به فرد این مجتمع که الهام گرفته از معماری باستانی ایران است، با حوض‌ها و آبنماهای موزیکال و ستون‌هایی به شکل ستون‌های تخت جمشید، فضایی زیبا و دلنشین را در فضای باز آن ایجاد کرده است. این مجموعه تلفیقی از میراث فرهنگی و امکانات مدرن را به نمایش می‌گذارد و برای هر بیننده‌ای خاطره‌انگیز خواهد بود.



معماری مجموعه خلیج فارس در شیراز با الهام از دوره هخامنشی طراحی شده است، که به نوعی بازتابی از نمادهای تاریخی و فرهنگی شیراز به شمار می‌رود. همه جزئیات معماری، از ستون‌های ورودی که یادآور ستون‌های تخت جمشید هستند گرفته تا مبلمان شهری، برگرفته از آثار باستانی منطقه هستند که زیبایی خاصی به این مجموعه بخشیده است.



این مرکز خرید دارای بازارهای متعددی است که از جمله آنها می‌توان به بازارهای ابریشم اشاره کرد که مختص فروش قالی و قالیچه‌های باکیفیت ایرانی هستند. همچنین بازار جام جم 1 که بانک‌ها، صرافی‌ها و کافه‌های لوکس را در بر می‌گیرد و جام جم 2 که حسینیه‌ای به یاد شهدای خلیج فارس دارد. وجود بازارهای گمرک جنوبی ایران مانند قشم و کیش در نزدیکی شیراز سبب شده تا کالاهای این مجتمع با قیمت‌های مناسب‌تری به فروش برسند، که این خود یک مزیت رقابتی برای خریداران به حساب می‌آید.



شهربازی مسقف ایران‌لند در مجموعه خلیج فارس شیراز، که در خرداد ماه 1392 افتتاح شد، به سرعت توانست نظر شهروندان شیرازی را به خود جلب کند و به عنوان بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین شهربازی روبسته کشور شناخته شود. علاوه بر این، پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب که در آذر ماه 1396 افتتاح شد، با داشتن هشت سالن نمایشی با ظرفیت کلی 1500 نفر، استانداردهای به‌روز را در صنعت سینمای ایران به نمایش گذاشته است. این مجموعه همچنین فضای مناسبی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی مانند نمایش‌های تئاتر و کنسرت‌های موسیقی را فراهم آورده است.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان فارس
شهر شیراز
آدرس استان فارس، شهر شیراز، بزرگراه دکتر حسابی، ابتدای ورودی شهر جدید صدرا
دسته‌بندی بازار
مدت زمان بازدید نصف روز
ورودی (بلیط) رایگان
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 4 روزه به شیراز
برنامه سفر 3 روزه به شیراز
جاذبه های مرتبط
مسجد نصیرالملک فارس شیراز
باغ جهان نما فارس شیراز
مسجد جامع عتیق شیراز فارس شیراز
مدرسه خان فارس شیراز
باغ دلگشا فارس شیراز
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}