مدرسه سعادت

استان بوشهر، شهرستان بوشهر، خیابان امام، روبه‌روی میدان معلم
معرفی

مدرسه سعادت مظفری که در خیابان امام، روبروی میدان معلم در بوشهر واقع شده، بنايي تاريخي و ارزشمند از دوران قاجار است و از نظر گردشگری در بوشهر بسیار معنوی و مهم محسوب می‌شود. این مدرسه که در سال ۱۲۷۸ تأسیس شده، پنجمین مدرسه ماندگار کشور است و نقش مهمی در انتقال فرهنگ و آموزش‌های جدید به مردم جنوب ایران داشته است. به عنوان یکی از جاهای دیدنی بوشهر، این مدرسه تاریخ و فرهنگ منطقه را به زیبایی به نمایش می‌گذارد. 



معماری مدرسه سعادت در شهر بوشهر به واقعیت زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. این مدرسه با ۱۰۰۰ مترمربع فضای آموزشی و ۵۰۰ مترمربع زیربنا، به همراه هزینه‌ی حدود ۲۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۳ مورد مرمت قرار گرفت و پس از ۱۸ ماه فرایند مرمت به پایان رسید. اکنون، مدرسه سعادت بوشهر به عنوان یک مجموعه فرهنگی تاریخی فعال در ساختمانی که مرمت شده است، عملیات مختلفی انجام می‌دهد و به ارمغان می‌آورد.



مدرسه سعادت در بوشهر واقعاً یک مهمان برجسته در تاریخ ایران است و تأثیرات بزرگی را در پیشبرد فرهنگ و آموزش داشته است. از این مدرسه فرزندان برجسته‌ای پرورش یافته که در ادبیات، علوم، سیاست و خدمت به وطن به نام آورده‌اند. این ارث باارزش تاریخی و فرهنگی تا جایی اهمیت دارد که به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده و به پاسداشت آن هر سال جشن‌ها و مراسمی در روزگار سالگرد تاسیس این مدرسه در بوشهر برگزار می‌شود.



امروزه مدرسه سعادت، بخش جدید و مختص دانش‌آموزان و بخش تاریخی فرهنگی را در بر می‌گیرد که برای گردشگران امکان بازدید از بخش تاریخی فراهم است. این بخش در بر گیرنده اتاق‌هایی با عکس‌هایی از دانش‌آموزان و مفاخر می‌باشد. علاوه بر این، گالری هنری سعادت در بخشی از مجموعه تاریخی فرهنگی مدرسه جای گرفته که امکان تماشای صنایع دستی و هنری و خرید محصولات جذاب آن را مهیا کرده است.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان بوشهر
شهر بوشهر
آدرس استان بوشهر، شهرستان بوشهر، خیابان امام، روبه‌روی میدان معلم
دسته‌بندی تاریخی
مدت زمان بازدید بین 1 تا 2 ساعت
ثبت ملی ایران
سال ساخت (قدمت) دوره قاجاریه
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به بوشهر
جاذبه های مرتبط
قلعه خورموج بوشهر خورموج
پارک ملی نایبند بوشهر عسلویه
گنبد نمکی جاشک بوشهر خورموج
عمارت دهدشتی بوشهر بوشهر بوشهر
عمارت کازرونی بوشهر بوشهر بوشهر
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}