مسجد جامع شافعی

استان کرمانشاه، شهر کرمانشاه، بلوار جوانشیر
معرفی

مسجد جامع شافعی مسجد جامع اهل سنت در شهر زیبای کرمانشاه است که در راستهٔ بازار کرمانشاه در سال ۱۳۲۴ ساخته شده است. مسجدی شافعی مسجد جامع اهل سنت می باشد؛ این مسجد سرشار از زیبایی‌هاست و یکی از مهم‌ترین پروژه‌های معماری قدیم است که با گذشت زمان به یکی از شاهکارهای معماری اسلامی کشور تبدیل شده است. احداثِ ساختمانِ مسجد نیز به‌همت کسانی چون خلیفه محمدصالح محمدی، خلیفه سید علی نقشبندی، جعفر شریفی، احمد مدللی، میرزا حبیب بلندی، علی‌محمد شیانی و جمعی از مردم کرمانشاه بوده است. مساحت مسجد شافعی ۱۰۶۰ متر مربع می باشد و سازه اصلی آن فلزی و نمای بیرونی این بنا از سنگ تراورتن سفید تشکیل شده است.



مسجد جامع شافعی متفاوت با دیگر مساجد ایران است؛ چرا که معماری این مسجد به سبک عثمانی است و گچ‌بری های منحصر به فرد داخل مسجد که بر روی آنان آیات قرآن کریم نگاشته شده، جلوه ای بسیار تماشایی به مسجد بخشیده است. گنبد و نیم گنبدهای بلند، مناره‌های قلمی و نوک تیز، تزیینات و نقاشی‌های داخل بنا، ستون‌های قطور و فضای مرکزی مرتفع زیر گنبد اسلامی همه نماینگر بارز از نمونه مساجد معماری عثمانی هستند و در همان نگاه اول شما را به یاد معماری زیبای مساجد کشور ترکیه می‌اندازد.



ساختمان جدیدی در کنار مسجد جامع شافعی بنا شده که نماز های جماعت در آنجا برگزار می‌شود. این مسجد همچون دیگر مساجد دارای یک حیاط مستطیلی شکل، دو شبستان زنانه و مردانه، کتابخانه، آبدارخانه و فضاهای خدماتی می باشد. شبستان اصلی در ضلع شمالی مسجد قرار گرفته و یک نیم طبقه با ۵ ستون زیبا آن را مزین کرده است. مسجد شافعی از یک طرف به میدان جوانشیر و از طرفی دیگر به تاریکه بازار منتهی می‌شود. اگر به کرمانشاه سفر کردید، حتما از این بنای تاریخی فرهنگی که نمادی از معماری اصیل اسلامی است بازدید نمایید.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان کرمانشاه
شهر کرمانشاه
آدرس استان کرمانشاه، شهر کرمانشاه، بلوار جوانشیر
دسته‌بندی زیارتی و مذهبی
سال ساخت (قدمت) 1324 هجری شمسی
تعداد حیاط‌ها 1
ورودی (بلیط) رایگان
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
بازار
پوشش اینترنت 4G
سرویس بهداشتی
دسترسی به وسایل نقلیه عمومی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به کرمانشاه
جاذبه های مرتبط
کاروانسرای شاه عباسی بیستون کرمانشاه کرمانشاه
تکیه بیگلر بیگی کرمانشاه کرمانشاه
بیستون کرمانشاه کرمانشاه
تکیه معاون الملک کرمانشاه کرمانشاه
طاق بستان کرمانشاه کرمانشاه
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}