منطقه نمونه گردشگری دره گردو

استان مرکزی، شهر اراک، دهستان سده
معرفی

کوه گردو در نزدیکی اراک و در قلب رشته کوه‌های زاگرس واقع شده است. با ارتفاعی حدود ۳۷۰۰ متر، این کوه یکی از برجسته‌ترین نقاط منطقه است و برای کوهنوردان حرفه‌ای فرصتی چالش‌برانگیز ارائه می‌دهد. طیف گسترده‌ای از گردشگران از این منطقه بازدید می‌کنند، چه آنهایی که به دنبال مسیرهای کوهنوردی چالش‌برانگیز هستند و چه کسانی که تنها به دنبال لذت‌بردن از طبیعت زیبا و آرامش بکر منطقه می‌گردند.



منطقه کوه گردو به نام روستای گردو و وجود درختان گردو در این دره نام‌گذاری شده است. این دره در مجاورت کوه سرخه واقع شده و در سال ۱۳۸۵ به عنوان یک منطقه نمونه گردشگری شناخته شد. با ارتفاعی تقریبا ۳۷۰۰ متر، کوه گردو جزو پرچالش‌ترین مسیرهای کوهنوردی ایران است، مناسب برای کوهنوردان با تجربه. این منطقه همچنین مکانی ایده‌آل برای پیاده‌روی و تمتع از مناظر طبیعی زیبا است و مقصدی پرطرفدار برای گردشگرانی است که به دنبال آرامش و تجربه طبیعت زیبای این منطقه می‌باشند.



دره و کوه گردو با تنوع زیستی بسرشار خود، یکی از مکان‌های منحصر به فرد برای دوست‌داران طبیعت است. بهار این منطقه با ظهور گل‌ها و گیاهان متنوع زیبایی ویژه‌ای به خود می‌گیرد. در ارتفاعات، گیاهان خاص و کمیابی وجود دارند که در سایر مناطق کمتر دیده می‌شوند. رودخانه دره نیز با گل‌های خیره‌کننده خود، منظره‌ای جلوه‌بخش به منطقه می‌دهد. علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، این دره برای عکاسان طبیعت مکانی استثنایی است و می‌توانند سوژه‌های نابی برای عکاسی پیدا کنند.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان مرکزی
شهر اراک
آدرس استان مرکزی، شهر اراک، دهستان سده
دسته‌بندی طبیعی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 1 روزه به ساوه
برنامه سفر 2 روزه به اراک
برنامه سفر 3 روزه به محلات و اراک
جاذبه های مرتبط
قلعه دختر ساوه مرکزی ساوه
روستای انجدان مرکزی اراک
مسجد جامع ساوه مرکزی ساوه
مسجد جامع شش ناو مرکزی تفرش
بازار اراک مرکزی اراک
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}