موزه اتومبیل های تاریخی و کلاسیک یزد

استان یزد، شهر یزد، خیابان آیت الله کاشانی، رو‌بروی بوستان هفت تیر، جنب موزه آیینه و روشنایی، مجموعه کارخانه جنوب
معرفی

موزه اتومبیل های تاریخی و کلاسیک یزد با تلاش برداران اردانی، در سال ۱۳۹۶ در یزد افتتاح شد. در این موزه وسایل نقلیه‌ای با قدمت بسیار زیاد که هر کدام از جاهای مختلف جمع‌آوری شده‌ و شامل خودروی دست‌ ساز همچنین خودروهای کلاسیک و تاریخی می باشند به نمایش گذاشته شده اند. مساحت این مکان ۱۸۰۰ مترمربع است و با فرش قرمز کف‌ پوش شده و محل نگهداری اتومبیل‌هایی از سال‌های ۱۹۵۲ تا ۱۹۹۲ میلادی می باشد. شورای بین‌المللی موزه‌ها این موزه را در سال ۱۳۹۶ به‌عنوان خلاق‌ترین موزه‌ ایران معرفی کرد.



همچنین در سال ۱۳۹۷ توسط اداره کل میراث فرهنگی کشور به عنوان مجموعه برگزیده انتخاب شد. موزه اتومبیل های کلاسیک یزد اولین موزه خودروهای تاریخی خصوصی است و در مجموعه کارخانه جنوب یزد راه اندازی شده و حدود 25 تا 30 خودروی تاریخی، دست ساز و کلاسیک به همراه چندین دوچرخه و موتورسیکلت کلاسیک و نیز اولین اتومبیل سیتروئن در آن قرار دارند و یادآور گذشتگان و مهارت مهندسان ایرانی هستند. کنار هر خودرو اطلاعاتی چاپی در مورد نام خودرو، تعداد سیلندر و سال ساخت همچنین توضیحاتی درباره برند بعضی از خودروها روی دیوار حک شده و اجازه سوار شدن به یک ماشین خاص موجود در موزه صادر شده و می توانید درون آن عکس های به یاد ماندنی بگیرید.



خودروهای تاریخی موزه یزد شامل بی ام دبلیو، بنز، ژیان دایان، شورلت، ژیان ماهاری، هیلمن کرایسلر، فولکس، جگوار، فیات و سیتروئن دژوو می باشد. با تهیه بلیت جداگانه می توانید از موزه سنگ که در کنار این موزه قرار دارد، بازدید کنید. موزه آیینه و روشنایی معروف به قصر آیینه از محبوب ترین موزه های شهر یزد است و از جمله مکان های نزدیک موزه اتومبیل های کهن بوده و مورد استقبال گردشگران زیادی می باشد.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان یزد
شهر یزد
آدرس استان یزد، شهر یزد، خیابان آیت الله کاشانی، رو‌بروی بوستان هفت تیر، جنب موزه آیینه و روشنایی، مجموعه کارخانه جنوب
دسته‌بندی شهری
ورودی (بلیط) دارد
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
کافه
رستوران
دسترسی به وسایل نقلیه عمومی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر ۳ روزه به یزد
جاذبه های مرتبط
بازار خان یزد یزد یزد
سرو ابر کوه یزد ابرکوه
برج کبوتر خانه میبد یزد میبد
روستای خرانق یزد اردکان
باغ دولت آباد یزد یزد
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}