موزه اسباب بازی و خیمه شب بازی کاشان

استان اصفهان، شهر کاشان، خیابان علوی، باستان ششم، بن بست علامه، شماره ۴۳
معرفی

موزه اسباب‌بازی و عروسک کاشان، یکی از جاذبه‌های گردشگری کودکان در حال حاضر، در خانه‌ای با سابقه ۱۵۰ ساله از دوران قاجار واقع شده است. این بنا که به نام "خانه سهرابی" در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده، تنها دو سال از تعمیر و مرمت آن گذشته است. آقای سهرابی، دانشجوی تئاتر، در دهه ۸۰ و ۹۰ با جمع‌آوری عروسک‌های قدیمی، یک خانه در بافت قدیمی کاشان خریداری کرد و پس از مرمت آن، در زمستان سال ۹۶ موزه اسباب‌بازی و عروسک را باز کرد.



این خانه با تاریخ ۱۵۰ ساله و زیربنای ۸۰۰ مترمربع، دو طبقه و ۷ اتاق اقامتی را به شکل هنرمندانه‌ای طراحی کرده است. دکور اتاق‌ها با جزئیات دقیق و ذوق هنری برجسته به چشم می‌خورد. این اتاق‌ها در دورتادور حیاط قرار گرفته و پس از تبدیل به واحدهای اقامتی، عروسک‌های موزه در طبقه پایین ساختمان و ویترین‌های شیشه‌ای دیوارها قرار گرفته‌اند.



این موزه گنجینه‌ای از قدیمی‌ترین عروسک‌های خیمه شب‌بازی ایران، عروسک‌های محلی، نمونه‌هایی از عروسک‌های ملل دیگر و اسباب‌بازی‌ها را به نمایش می‌گذارد. با برگزاری کارگاه‌ها، خیمه شب‌بازی سنتی، و فروشگاه اسباب‌بازی و عروسک‌های دست‌ساز، این موزه تلاش می‌کند تا فرهنگ و تاریخ عروسک‌سازی را به نسل‌های جوان منتقل کند. همچنین، حکایت و افسانه‌های هر عروسک به بازدیدکنندگان توضیح داده می‌شود. این موزه نه تنها یک مکان تفریحی برای کودکان بلکه یک گنجینه فرهنگی برای همه افراد خانواده است.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان اصفهان
شهر کاشان
آدرس استان اصفهان، شهر کاشان، خیابان علوی، باستان ششم، بن بست علامه، شماره ۴۳
دسته‌بندی شهری
مدت زمان بازدید ۳۰ دقیقه
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر ۲ روزه به کاشان و نیاسر
برنامه سفر ۳ روزه به اصفهان
جاذبه های مرتبط
خانه مشیرالملک انصاری اصفهان اصفهان
انگورستان ملک اصفهان اصفهان
تپه سیلک اصفهان کاشان
منارجنبان اصفهان اصفهان
کاخ چهلستون اصفهان اصفهان اصفهان
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}