موزه موسیقی اصفهان

استان اصفهان، شهر اصفهان، خیابان توحید میانی، خیابان شهید قندی (مهرداد)، پلاک۷۴
معرفی

در محله قدیمی جلفا نخستین موزه موسیقی ایران با نام موزه موسیقی اصفهان قرار دارد. این موزه  دو تالار به نام‌های تالار سازهای ملی و تالار سازهای محلی دارد و شامل بیش از ۳۰۰ نمونه از سازهای موسیقی از تمام نقاط ایران می باشد همچنین موسیقی سنتی به صورت زنده در آن اجرا می شود. فروشگاهی نیز در این محل قرار گرفته که می توانید سازهای موسیقی مورد علاقه خود را از آن خریداری کنید. برخی از سازهای موسیقی موجود در موزه با طرح های مینیاتوری تزیین شده اند و این امر باعث جذابیت بیشتر آنها شده است. هنگام ورود به موزه کارکنان موزه  شما را راهنمایی می کنند و بنابراین می توانید در مورد نحوه ساخت سازها اطلاعاتی کسب کنید و با روش نواختن آنها آشنایی پیدا کنید.



موزه موسیقی اصفهان بخش های مختلفی دارد مثل 1- تالار سازهای ملی:  انواع موسیقی های ایرانی مانند، موسیقی عاشقانه، عارفانه، حماسی و رزمی ایرانی و سازها و ادوات آن موسیقی ها با دو زبان فارسی و انگلیسی در این تالار برای شما معرفی می گردد. 2- تالار سازهای محلی: موسیقی های محلی یا موسیقی فولکلور مربوط به هر منطقه مثل موسیقی های محلی خراسانی، آذری، گیلانی، بختیاری، کردی، عربی، بلوچی و بسیاری از قومیت های دیگر در این سالن جداگانه قرار گرفته اند و می توانید توسط امکانات صوتی و تصویری مجموعه به صدای دلنشین این سازها گوش دهید. 3- سرای سرآهنگان: زندگینامه اساتید برجسته و تصاویر این بزرگان موسیقی را می توانید در این سرا مشاهده کنید. 4- موسیقی سرا: در این مکان شاهد اجرای زنده موسیقی سنتی ایرانی خواهید بود. 5- کارگاه سازسازی: در این کارگاه اطلاعاتی در مورد نحوه ساخت و اجزای انواع سازهای موسیقی کسب می کنید.



در بازدید از موزه می توانید  جاذبه های نزدیک آن مانند کلیسای وانک، هتل جلفا و میدان جلفا را که دیدن آنها خالی از لطف نیست را در برنامه سفر خود قرار دهید و به این نکته توجه داشته باشید که موزه در ایام سوگواری رسمی تعطیل می باشد.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان اصفهان
شهر اصفهان
آدرس استان اصفهان، شهر اصفهان، خیابان توحید میانی، خیابان شهید قندی (مهرداد)، پلاک۷۴
دسته‌بندی شهری
سال ساخت (قدمت) سال 1394
ورودی (بلیط) دارد
معمار مهرداد جیحونی و شهریار شکرانی
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
آب اشامیدنی
پوشش اینترنت 4G
کافه
سرویس بهداشتی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر ۲ روزه به کاشان و نیاسر
برنامه سفر ۳ روزه به اصفهان
جاذبه های مرتبط
خانه مشیرالملک انصاری اصفهان اصفهان
انگورستان ملک اصفهان اصفهان
تپه سیلک اصفهان کاشان
منارجنبان اصفهان اصفهان
کاخ چهلستون اصفهان اصفهان اصفهان
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}