هتل قدیم رامسر

استان مازندران، شهر رامسر، بلوار رزاقی، هتل بزرگ رامسر
معرفی

هتل قدیم رامسر در مرکز شهر رامسر در استان مازندران قرار دارد. ساخت بنا در سال 1311  در با دوران پهلوی اول آغاز شده و سه سالی به طول کشیده و در سال 1317 به طور رسمی افتتاح شده است. آلمانی‌ ها در ساخت ساختمان نقش مهمی داشتند همچنین کار طراحی داخلی هتل توسط انگلیسی‌ ها انجام شد و طراحی محیط بیرون آن را ایتالیایی‌ ها انجام دادند. در طراحی  این سازه از آهن استفاده نشده و آجر، بتن و سیمان جزو مصالح آن می باشند .هتل قدیم چند سالی است که به موزه تبدیل شده و دیگر پذیرای هیچ مهمانی نیست.



از ایوان بنا؛ می‌ توان انتهای بلوار که به کازینو و دریا منتهی می‌ شود را دید. به جهت قرار گرفتن این هتل در طبیعت خاص رامسر و وجود جنگل زیبا در قسمت پشت هتل مسافران جذب این محیط دلنشین می شوند. هتل قدیم رامسر حدود ۵ هزار متر مربع وسعت داشته و شامل سه طبقه بوده که طبقه‌ ی اول به عنوان لابی و محل استراحت مهمانان کاربرد داشته. طبقه‌ ی دوم رستوران و تالار پذیرایی بوده و در طبقه‌ ی سوم تالار اجتماعات و اتاق‌ های هتل قابل مشاهده است. امروزه تنها بازدید از بخش لابی و طبقه نخست این اثر تاریخی امکان پذیر می باشد. اطراف هتل را نیز شالیزارها و زمین های زراعی احاطه کرده بودند. ورودی اصلی ساختمان در سمت شمال است و در ساخت آن بتن و ساج به کار رفته است.



سقف‌ های ساختمان عمدتا دارای گچ‌ بری از نوع گیاهی هستند و ورودی اتاق‌ ها با تزئینات گچی از نوع شمسه‌ ای و پر طاووس مزین شده اند. در مجموع ۲۵ اتاق و پنج سوئیت در ساختمان وجود دارد. هنگام ساخت این هتل در نزدیکی این ساختمان چهار ویلای اختصاصی که مکانی برای استراحت و اقامت مقامات بودند و نیز ساختمان های کوچکی نیز برای اقامت خدمه، احداث شده است. امکانات مجموعه شامل استخر روباز، محوطه بازی کودکان، زمین های ورزشی و رستوران و وجود یک چشمه آب گرم غنی بود که خواص درمانی بسیاری داشت و گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می کرد.


مشاهده بیشتر
مشخصات
نوع آب و هوا معتدل
استان مازندران
شهر رامسر
آدرس استان مازندران، شهر رامسر، بلوار رزاقی، هتل بزرگ رامسر
دسته‌بندی تاریخی
ثبت ملی ایران
سال ساخت (قدمت) دوران پهلوی
ورودی (بلیط) دارد
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
پوشش اینترنت 4G
سرویس بهداشتی
دسترسی به وسایل نقلیه عمومی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به رامسر
جاذبه های مرتبط
بلوار معلم رامسر مازندران رامسر
پل محمد حسن خان مازندران بابل
موزه ننه مکرمه مازندران بابل
آبشار گزو مازندران شیرگاه
سایت موزه گوهرتپه مازندران بهشهر
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}