پارک آب و آتش

استان تهران، شهر تهران، خیابان آفریقا نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین
معرفی

پارک آب و آتش یا بوستان حضرت ابراهیم یکی از پارک‌های شهر تهران است که در سال ۱۳۸۸ در اراضی عباس آباد تهران افتتاح شد. در ابتدا این پارک تنها بوستان این مجموعه بود؛ اما به مرور زمان پارک ها و بوستان های دیگری نیز در این منطقه ساخته شدند که پارک آب و آتش را به یک مجموعه کامل تبدیل کردند. در واقع  پارک آب و آتش مجموعه ای از چند پارک و امکانات تفریحی است که عبارت‌اند از بوستان حضرت ابراهیم که شامل فواره‌های مشهور پارک، برج‌های آتش و آمفی‌تئاتر می باشد. بخش دیگر، بوستان بنادر است و فانوس دریایی مشهورنیز در آن واقع شده است.



از دیگر قسمت‌های پارک می‌توان به پل ابریشم، آسمان نمای گنبد مینا، فودکورت راه چوبی و فودکورت جزیره اشاره کرد. این پارک دارای مساحتی بالغ بر ۲۴۰۰۰ مترمربع است و دارای  چادری ۷۰۰ متری با روی گردان ۳۷۰ نفری می باشد. برج های آتش، دیگر نماد بوستان آب و آتش هستند و چهار برجی که در ضلع شرقی این بوستان ساخته شده، آتش را روانه آسمان می کنند. فواره های آب این بوستان در محیطی دایره مانند، آب را از ۲۴۰ نقطه مختلف تا ارتفاع ۱۰ متر به شکلی آهنگین به سمت آسمان پرتاب می کنند.



در گوشه و کنار پارک آب و آتش تندیس‌های متنوعی قرار دارد که مشهورترین آن، مجسمه سیاوش و اسب با ارتفاع ۴ متر و طول ۳ متر ساخته شده است. این مجسمه به داستان مظلومیت سیاوش و گذر او از آتش برای اثبات پاکدامنی و بی‌گناهی خود در شاهنامه اشاره می‌کند. بوستان نوروز نیز بخش دیگری از این مجموعه را تشکیل می‌دهد که دریاچه مصنوعی خزر و میدان مشاهیر نیز در آن واقع شده است. همچنین پل طبیعت، که از نمادهای شهر تهران است و یکی از شاخص‌ترین پل‌های خاورمیانه و جهان به‌ حساب می‌آید؛ که پارک آب و آتش و طالقانی را از روی اتوبان مدرس به یک‌دیگر متصل می‌کند.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان تهران
شهر تهران
آدرس استان تهران، شهر تهران، خیابان آفریقا نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین
دسته‌بندی شهری
سال ساخت (قدمت) سال 1388
ورودی (بلیط) رایگان
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
دوچرخه سواری
فضای سبز
آلاچیق
سرویس بهداشتی
رستوران
دسترسی به وسایل نقلیه عمومی
پارکینگ
امکانات تفریحی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 4 روزه به تهران
برنامه سفر 3 روزه به تهران
جاذبه های مرتبط
بام تهران تهران تهران
برج آزادی تهران تهران
دریاچه چیتگر تهران تهران
دروازه باغ ملی تهران تهران
موزه ملی ایران تهران تهران
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}