پارک جنگلی النگدره

استان گلستان، شهر گرگان، جاده ناهارخوران، جنگل النگدره
معرفی

پارک جنگلی النگدره استان گلستان طبیعت بسیار زیبایی دارد و ویژگی خاص آن متصل بودنش به شهر گرگان است. این پارک در نزدیکی پارک جنگلی معروف ناهار خوران قرار دارد به طوری که در کم تر از چند دقیقه می توانید به این طبیعت خوش آب و هوا دست پیدا کنید. طول مسیر النگدره حدود ۶ کیلومتر است و مساحت جنگل ۱۸۵ کیلومتر مربع می باشد. درختان انجیلی، ممرز، توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید، شیردار و خردمندی از جمله انواع پوشش گیاهی این جنگل هستند.مردم برای  ورزش، پياده‌ روی، دوچرخه سواری و پیکنیک به این محیط می‌آیند. درون جنگل النگدره می توان آبشار و چشمه‌ سارهای متعددی را دید.



رودخانه قلاشی از وسط جنگل و از قسمت جنوبی تا شمال آن جریان دارد و در طول پیاده روی در جنگل می توانید صدای انرژی بخش آب را گوش کنید. در اطراف این رودخانه سه چشمه جاری است. امکانات این پارک عبارتند از جاده سلامتی، ایستگاه دوچرخه، خودروهای برقی، زمین‌های بازی و ورزش. طول جاده سلامت  حدود ۶ كيلومتر است و تا ميدان انتهای النگدره ادامه دارد،همچنین مسیر چوبی به طول ۱,۵۰۰ متر برای پیاده‌روی در بستری ایمن در دل جنگل و نیز جلوگیری از کوبیدگی خاک جنگل برای مردم تعبیه شده است. یک ایستگاه دوچرخه نیز برای علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری ایجاد شده که می توان لذت دوچرخه سواری در طبیعتی فوق العاده زیبا را توسط آن تجربه کرد.



این پارک جنگلی در فصل پاییز منظره ای بسیار تماشایی به خود می گیرد که می توان آن را یکی از بهترین زمان های سفر به این خطه معرفی کرد و معمولا در پاییز تعداد گردشگرانی که برای بازدید می آیند، نسبت به دیگر فصل ها بیشتر است.همچنین توجه داشته باشید که در روزهای زوج ورود خودروها به داخل پارک امکان پذیر نمی باشد. از جاذبه هایی که در نزدیکی پارک جنگلی النگدره قرار دارند،می توان قلعه حسن،تپه قلعه خندان و منطقه هزار پیچ را نام برد.


مشاهده بیشتر
مشخصات
نوع جاده آسفالت
نوع آب و هوا مرطوب
نوع منطقه جنگلی
استان گلستان
شهر گرگان
آدرس استان گلستان، شهر گرگان، جاده ناهارخوران، جنگل النگدره
دسته‌بندی طبیعی
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
دوچرخه سواری
پوشش اینترنت 4G
کافه
سرویس بهداشتی
پارکینگ
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر ۲ روزه گرگان
جاذبه های مرتبط
جنگل قرن آباد گلستان گرگان
دشت شقایق گلستان گالیکش
دریاچه مصنوعی گنبد کاووس گلستان گنبدکاووس
آبشار دو آب گلستان کردکوی
آبشار زیارت گلستان گرگان
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}