پارک جنگلی باراجین

استان قزوین، شمال شرقی شهر قزوین، جاده باراجین
معرفی

پارک جنگلی باراجین یا پارک جنگلی فدک بزرگترین پارک جنگلی کشور است که در استان قزوین قرار دارد. این پارک حدود 1500 هکتار مساحت دارد و در ارتفاعات شمال شرقی شهر قزوین و مشرف به دره رودخانه فصلی ارنزک (ارنجک) قرار گرفته است و یکی از نقاط خوش آب و هوایی است که شهروندان و گردشگران زیادی را در فصل‌های بهار و تابستان به خود جذب می‌کند. پارک جنگلی باراجین دارای قسمت‌های زیادی است از جمله آن‌ها می‌توان به پارک رباتیک، زمین چمن، آب نماهای مختلف، آلاچیق‌های گردشگری، پیست دوچرخه سواری و موتور سواری، سینمای تابستانه، شهربازی دالفک، باغ وحش باراجین یا دهکده طبیعت، قهوه‌خانه و رستوران اشاره کرد.



همچنین کمپینگ‌های ارزان قیمتی برای مسافران در نظر گرفته شده است. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این بوستان، پروژه دهکده طبیعت است که در زمینی بالغ بر ۷۰ هزار متر مربع احداث شده‌است. این دهکده دارای یک مرکز با کاربری آموزشی، تحقیقاتی و گردشگری است و دارای قسمت‌هایی مانند مزرعه گاومیش‌ها، حیوانات اهلی، سوله گوزن‌ها، کبوترخانه، باغ خزندگان، سالن تاکسیدرمی، آمفی تئاتر، برکه و آبشار، آکواریوم، خانه روستایی، پارکینگ، سالن پذیرایی و فروشگاه است. در این دهکده یا باغ وحش همه حیوانات اهلی و وحشی در کنار هم زندگی می‌کنند و می‌توان به آن‌ها غذا داد.



در دهکده طبیعت باراجین گونه‌هایی مثل یوزپلنگ، خرس، گرگ، روباه، مرال، قوچ، میش، کل و بز، بیش از 1700 پرنده و 150 گونه خزنده زندگی می‌کنند. از جمله این پرنده‌ها می‌­توان به عقاب، شاهین، بوف، طاووس، قرقاول، طوطی، فلامینگو، پلیکان، مرغابی و شترمرغ اشاره کرد. پوشش گیاهی سرزمین باراجین شامل گیاهانی مانند گل گاوزبان، شیرین بیان، بابونه وحشی، درمنه، كنگر، چاوداركوهی و گیسو‌چمن است. سرزمین باراجین از آزاد راه قزوین زنجان شروع می‌شود و تا دامنه‌های غربی البرز ادامه دارد و دارای چندین روستا است.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان قزوین
شهر قزوین
آدرس استان قزوین، شمال شرقی شهر قزوین، جاده باراجین
دسته‌بندی تفریحی
ثبت ملی ایران
ورودی (بلیط) دارد
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
سوپرمارکت
آب اشامیدنی
دوچرخه سواری
فضای سبز
آلاچیق
کافه
سرویس بهداشتی
رستوران
پارکینگ
امکانات تفریحی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به قزوین
برنامه سفر 2 روزه به قزوین
جاذبه های مرتبط
تپه سگز آباد قزوین قزوین
امامزاده شاهزاده حسین قزوین قزوین قزوین
گراند هتل قزوین قزوین قزوین
قلعه الموت قزوین قزوین
سردر عالی قاپو قزوین قزوین قزوین
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}